bambi

Dagens fråga: Vad läser ni för bok just nu?

Vad läser ni just nu? Jag läser ännu en klassiker av Margaret Atwood - The Handmaid's Tale.

#1 - VinterVild

Den läste jag förra året, en underbar och tänkvärd bok.



För mig är det just nu Moby Dick som avhandlas, även den en klassiker :)

#2 - Beata

Jag läser "Blonde" av Joyce Carol Oates. En fantastisk roman om Marilyn Monroe.

#3 - Sara

Jag Läser " Ett öga rött" av Jonas Hassen Khemiri. Superbra.

#4 - Annica M

Jag läser faktiskt House of Night serien, inne på tredje boken som heter Svart ängel. En bra serie som speglar dels vänskapens alla svåra steg men samtidigt alla positiva egenskaper i en vänskap som består. Makt och maktbegär, ondska och kärlek, tillit och icke-befintlig tillit.

En bok som är värd sin tid att läsas.

#5 - linnea

Jag läser Förnuft och känsla av Jane Austen.

#6 - Anna - mamma till två prinsessor

Jag har precis börjat på Leif G W Perssons nya bok Gustavs grabb, som jag fick i julklapp. Ska bli spännande att läsa.

#7 - Jenny

Just nu läser jag En dag av David Nicholls. Är helt fast i boken, den är så bra :)

#8 - Lina Johansson

Läser ingen bok just nu men ska så snart jag kan påbörja Camilla Läckberg senaste :)

#9 - Marielle

Började på En Dag av David Nichols igår kväll. Räknar med att bli klar innan kvällen, den är väldigt bra! Dock lite seg början, men när man väl kom in i den - Världsklass!

#10 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Rosa, den farliga färgen av Fanny Ambjörnsson. Den gör mig klok och arg.

#11 - Hannah

Jag läser alltid flera böcker samtidigt, men den jag läser mest aktivt just nu är Gerd Brantenbergs Egalias döttrar i vilken man får se hur livet skulle vara ifall det var kvinnorna som hade makten och männen var underordnade. Ganska häftigt!

#12 - Pethra

Jag har precis läst ut Keplers senaste, Eldvittnet. Slukade den på mindre än 1 dygn, grymt bra!

#13 - Sussi

Hejsan



Just nu är jag inne på kärleksromaner historiska, men ibland blir det även andra böcker & magasiner som jag läser.



Ha en bra vecka

Sussi

#14 - Tove

Åh, vad roligt att kolla vad andra läser. Flera läste en dag såg jag, jag har också läst den. Tyckte den var riktigt bra. Just nu plöjer jag alla Camilla Läckbergs böcker. Läste en av en slump i THailand som jag hittade på ett café när min litteratur var slut. Tyckte att den var super, så nu har jag läst de två första och håller på med den tredje. Har ond bråd död på hjärnan:)

#15 - Cilla

Läser Om katter av Doris Lessing, jag tycker hon skriver så bra, och är man kattfrälst som jag är så är Om katter en riktig mysbok

#16 - Mia

Precis avlsutat Camilla Läckbergs sista ska snart påbörja Karin Wahlbergs senaste



/Mia

#17 - Paulina

Håller med Tove, jättekul att se vad alla andra läser :)

Jag blev klar med "Varför gråter inte Emma" (Handlar om morden i arboga) för nån vecka sedan och har inte börjat på någon ny än. Men Skuld av Karin Alvtegen ligger och väntar! :)

#18 - Förvirrade Morsan

jag läser just nu Harry Potter - Flammande bägaren för jag vet inte vilken gång i ordningen ;D

#19 - TantMango - kreativitet, livsvisdom och en kärleksfullare värld

Läser alltid några samtidigt: Mrs Dalloway av Virginia Wolf, Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2 av Kristina Henkel och Marie Tomicic, Mindfulness - ögonblickens under av Thich Nhat Hanh

#20 - Karoliina - med K och två i

Jag lyssnar på böcker på jobbet, ibland är det tacksamt med ett jobb som tillåter att man plöjer bok efter bok i öronen! :)

Just nu håller jag på med Camilla Läckberg och lyssnar på den andra boken. Innan dess lyssnade jag också på Keplers eldvittnet, så himla bra! Jag älskar Joona.. :)

#21 - Magdalena

Jag har precis läst ut En studie i rött av Sir Arthur Conan Doyle (Sherlock Holmes samlade bedrifter)

#22 - Erica

Oh, vad kul detta var! Roligt att se vad alla andra läser. Just nu håller jag på med två olika: "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar" av Lucy Dillon en riktigt feel-good samt "Det trasiga fönstret" av Jeffery Deaver, en deckar/thriller.

#23 - Helena

Jag har precis påbörjat "Även tystnaden har ett slut" av Ingrid Betancourt om hennes tid som gisslan hos FARC-gerillan i Colombia.



Som bussbok ska jag snart påbörja "The Timetraveler's Wife" av Audrey Niffenegger.

#24 - Sofia

En bra bok är "Mamma minns du mig" av Elisabet Norin.



Just nu läser jag körkorts teori...

#25 - storasyrran

Jag ska precis börja i Avig Maria av Mia skäringer.