bambi

Resultat efter en vecka



God morgon!
Igår var jag iväg och köpte mer Slanka. Jag köpte för två veckor på en gång, nu när jag ser att det går bra. Första veckan är avklarad och det känns jättebra för just första veckan är värst.

Men efter en vecka på endast pulver så visade vågen på exakt -3 kg och måttbandet visade på -4 cm runt midjan. Bara 5 kilo kvar till slutmålet men jag känner redan stor skillnad på mina kläder. Förra gången jag körde 3 veckors ren kur på Cambridge så slutade jag på 69,7 kg (inte långt ifrån det jag väger nu) och jag kände mig jättenöjd men allt handlar om hur kilona sitter på kroppen. Den här gånger sitter allt runt midjan, min midja existerar inte längre... Så jag hoppas på lite mer midja, men tyvärr går det ju inte att "punkt-banta" bort fett!

Men allra gladast är jag att bli av med sockerberoende. Just nu är jag mest sugen på mat och jag tänker på vad jag ska äta när jag ska börja trappa upp då det kommer att bli LCHF-kost i början.
#1 - Tove

Grattis! Mycket bra jobbat!!

Jag är på dag tre nu, får se hur dagen går, men jag fixar det. Kram

#2 - Marina

Hej!

Jag undrar lite varöfr du belönar dig med dricka? Vad jag vet så är belöning med mat, godis osv inte den bästa lösningen. Om man verkligen vill gå ner i vikt och stanna där så måste man ändra sina vanor. Och att belöna sig själv med mat och godis är inte det bästa sättet. Belöna dig med något annat. En ansiktsbehandling, kläder eller vad som helst men inte sådant som är onyttigt och kan stoppas i munnen.

#3 - Lina Johansson

Bra jobbat, grattis :)



Vad har du för mål ?

Det är ju oftast lätt att gå ner, svårare att hålla vikten.



Är riktigt stolt över mej själv som ligger plus, minus Noll efter jul & nyår :)

#4 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Marina Cola Zeron var egentligen ingen belöning eftersom jag har druckit det annars också. Det var mest trisslotten som var det.



Jag dricker Cola Zero för att få lite annan smak (annars blir det bara vatten-vatten-vatten och det klarar jag inte riktigt av) och för att bli lite piggare ibland (dricker inte kaffe!).

#5 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Lina Jag har satt 65 kg som mål, men jag vet inte om det är för lite för mig att väga. Så får se... förut så har jag bara varit glad så länge jag är under 70 och det är jag ju snart :)

#6 - Pethra

Sockerfri läsk är full av sötningsmedel och det skall man absolut utesluta helt om man vill bli sockerfri för produkter med sötningsmedel retar och ökar sockersuget. Det må hända att du kanske inte börjar äta eller dricka något med vanligt socker men du blir ändå sötsugen och dricker ännu mer än vad du egentligen skulle gjort annars. En liten välmenande upplysning bara.



Jätte bra jobbat annars, önskar jag också kunde gå på pulver för att kicka igång min nedgång men det funkar inte med mina studier, jag är inte den mest skarptänkta människan när jag går på pulver. ;)



Hoppas ni får en fin dag!



Kramar

#7 - Anonym

Senaste forskning visar att LCHF är skadligt för människor att äta, finns inget naturligt i att äta en fettdiet under längre period. Det är ganska skrämmande att folk går på denna diet i den utsträckning som råder, den togs ju fram av människor knutna till köttindustrin.

#8 - Bambi

Anonym: jag kommer att bara att äta det under upptrappningen som är en begränsad period. Som jag har skrivit tidigare så vill jag äta vad jag vill - i måttliga mängder!



Pethra: jo, jag vet att sockerfritt också retar sötsuget men det skulle nog vara omöjligt för mig att bara dricka pulver och vatten. Så ensidigt! Men jag har inget sig efter bakelser som jag annars har haft varje dag. Dock kommer jag fortsätta att baka efter det här eftersom jag älskar det :)

#9 - ENDENISE

ååh heja heja :D

#10 - Pethra

Toppen att det fungerar för dig! Kom på precis att jag har 2-3 ganska softa veckor i skolan så kanske man skall passa på och köra ett par veckor i alla fall. Jag har bara kört Cambridge tidigare men nu måste man ju börja gå hos en konsult för att få använda det och det är jag inte sugen på, hur är Slanka jämfört med Cambridge?