bambi

4th of July cupcakes
Idag är det USAs nationaldag och amerikan som jag är så måste jag ju fira detta på mitt egna lilla vis! Så det fick bli 4th of July cupcakes i Amerikas färger - rött, vitt och blått!
 
Jag har länge velat testa receptet på Magnolia Bakerys underbara vaniljcupcakes så jag utgick från deras recept (minskade på sockret lite) och färgade smeten. Det är roligt att exprimentera med färg och om ni inte har testat det förut så testa gärna att baka Regnbågscupcakes eller kanske till och med en Regnbågstårta?
 
Men testa gärna detta recept på Magnolia Bakerys vaniljcupcakes (man behöver ju inte färga smeten) och frostingen är to-die-for!! Mini-cupcaksen som jag har satt på cupcaksen har jag gjort av mini-Reeses (godisar från USA).
 
 
ca 24 st
 
 7 dl vetemjöl
1 ½ tsk bakpulver
225 g smör, rumstempererat
4 dl socker
4 ägg
2 ½ dl mjölk
1 tsk vaniljsocker
 
1. Sätt ugnen på 160 grader. Sikta mjöl och bakpulver och ställ åt sidan.
2. Vispa smöret mjukt och tillsätt sockret lite i taget tills det är ljust och fluffigt.
3. Tillsätt äggen ett i taget och vispa ordentligt mellan varje.
4. Häll mjöl, bakpulver, vaniljsocker och mjölk i smeten i omgångar.
5. Häll i smeten i formar och grädda i 20-25 minuter.
 
Vanilla buttercream frosting
225 g smör, rumstempererat
16-18 dl florsocker
drygt 1 dl mjölk
2 tsk vaniljsocker
 
1. Lägg smöret i en stor skål och häll över hälften av florsockret, mjölk och vaniljsocker.
2. Vispa tills du har en smidig och krämig smet (ca 3-5 min med elvisp).
3. Tillsätt resten av florsockret tills frostingen har fått bra konsistens. Spitsa eller bred på frostingen!
 
 
#1 - Natali bloggar om LIVET

Åååh så goda de ser ut. Vilken tyll använder u till din frosting, letar efter den bästa och har ännu inte hittat den :) Tack på förhand.

Svar: Jag visar vilken sprits och tyll jag brukar använda i min videoblogg om spritsning, så kika gärna på den: http://bambi.alltforforaldrar.se/2012/may/pa-begaran-videoblogg-om-spritsning-av-cupca.html
bambi

#2 - Reggi

Ser riktigt gott ut :)

#3 - Reggi

Ser riktigt gott ut :)

Svar: Tack :)
bambi

#4 - ann

Jeg tror jeg skal henvise din blogg til min kæreste og min veninde, så de kan lave sådanne kager......til MIIIIIIG .... øj hvad godt ;)

Svar: Gör det!! ;)
bambi

#5 - Madeleine i CA

Nomnom!

#6 - fröken K | vill bli amatörfotograf

Så gulliga de var. Om du någon gång blir trött på läraryrket (tror jag inte) så får du öppna ett Cupcake-bageri.