bambi

Bryggartäppan - ny lekpark i Stockholm!
 
Oj, vilken katastrof dag detta har varit och den har precis börjat! Egentligen inga stora katastrofer men när allt läggs på hög så tar tålamodet lätt slut. Det har varit kissolyckor (plural), jag tapapde ett mjölkpaket så att det gick sönder och det har varit mycket gnäll och gråt. Det är lite konstigt för jag har aldrig tappat ett mjölkpaket så att det har gått sönder så där förut och kissolyckor är väldigt sällsynta men ändå skulle allt ske på samma dag?!? Jag hade tänkt lägga ut receptet på Devil's food cupcaksen, men får se om jag orkar det sen... 
 
Men vi spenderade förmiddagen i en helt ny lekpark (både ny för oss och nybyggd) som heter Bryggartäppan. Den ligger här på Söder, inte så långt ifrån Skanstull. Parken är byggd för att efterlikna hur det såg ut på 1800-talet. 
 
 
Jag tycker att parken påminner lite om Mulle Meck parken med alla kastruller, kök och olika redskap som barnen kan leka med. Barnen älskar att kunna leka på det sättet, dom bakade "russinpannkaka" i köket:
 
 
Det finns gott om bänkar så att man kan ta en liten paus i allt lekande.
 
#1 - Anna, Gbg

Oj, vilken fin lekplats! Finns knappt några sådana här I Göteborg.

#2 - ❤ TUMADRE - ensamstående mamma till två ❤

Vad kul med n ny temapark i stan! :-)
Dit får jag ta en mysig höst-utflykt med barnen.

#3 - Elina

Hej
Det är Tor Svae som är konstnärlige ledare för både Mulle Meck och Bryggartäppan. Han jobbar också väldigt mycket med Junibacken. Min svärfars firma är med och bygger lekparkerna så mina barn brukar testleka sakerna när de står på verkstaden :)

Svar: Åh, va roligt för dina barn att testa sakerna redan innan dom kommer ut till lekplatsen! :)
bambi

#4 - Elly

Åh, den gick jag förbi av en händelse härom veckan. Och trots att jag är vuxen och inte alls skulle leka så var jag bara tvungen att gå in och titta. Var ju en så himla fin lekplats och jag tänkte att det var synd att man inte var i rätt ålder för den...

#5 - Anonym

Men! Där var ju vi också idag!!! Fast vi kom vid 12.30, hade ni nog gått för jag såg er inte!

#6 - Lina med Freja och Troj

Hej! Hoppas dagen fortsatte lite bättre för er sedan! Ville bara titta in och berätta att jag kör på tre olika kakor från dig till min sons 2års kalas nu i helgen. Just nu är morotskakan i ugnen och förut idag gjorde jag snurrkakor. Frosting och även browniecookiedough ska fixas dagen före kalaset! Hade tänkt att göra din underbara fina "tvåregnbågstårta" men plånboken höll tyvärr inte med mig! Får bli en annan gång!

Tack för fin inspiration!
Glad sommar, Kram Lina

Svar: Va roligt att jag kunde inspirera så mycket! Hoppas att det blev bra! :)
bambi

#7 - Lina

Åå den måste vi ju oxå testa liksom, Mulle Meck Parken. :) Allt bra m er? Long time.... ;) Hoppas allt e bra m er å ni har en skpön sommar och att vi ses på nåt event snart? I aug kankse? krma kram