bambi

Min smärtgräns
Jag nådde min smärtgräns när jag kom hem från USA. Vågen visade på 74 kilo!! Det mesta jag har vägt som icke-gravid! Det var verkligen dags att ta tag i hälsan, men kanske inte så konstigt att jag gick upp en del när jag var i USA.
 
Min smärtgräns brukar annars gå vid 73 kg. När jag väger det så känner jag "nu får det vara nog!" och så tar jag tag i vikten och går ner ett par kilo. Jag vill inte att det hela ska spåra ur och att 10 extra kilon snart blir 30 extra kilon. Det är alltid lättare att ta tag i ett par extra kilon än många många fler.
 
Men det är INTE lätt att hålla vikten när jag tycker om att baka, kan jag säga! Jag såg Mia Öhrn i lördags på Långholmen och jag förstår inte hur hon kan vara så spinkig. Men vi har alla olika kroppar och olika sockersug! Jag brukar skicka med maken bakverk till jobbet. Jag fryser in och jag brukar skicka med kompisar en massa bakverk hem. Men jag smakar i stort sett alltid och tar ett par cupcakes själv  ;)
 
Men jag har börjat gå ut på power walks och det känns oerhört bra! Det ökar förbränningen och det är bra för hjärtat att få upp pulsen.
 
Jag kan berätta vad som motiverar mig att komma ut på mina power walks:
 
* Snygga träningskläder, man vill ju använda dom!
* Statistik och siffror, älskar RunKeeper!
* Andras resultat, min vän Lady Dahmer har verkligen motiverat mig!
* Att ha fasta tider i schemat för motion
 
Sist jag ställde mig på vågen så visade den på 71 kg, så det känns väldigt bra! Går åt rätt håll, men jag brukar vilja landa någonstans närmare 65 kg  :)
 
#1 - Millan - tvåbarnsmamma i augusti!

Runkeeper är ett riktigt peppande moment tycker jag också! Så snart bebisen är ute ska jag försöka prommenera med Runkeeper på varje dag, om det så bara är till Ica.

#2 - Sofie

Runkeeper är jättebra använder alltid den när jag springer för att jämföra och förbättra mina resultat.

Det här med sockersug är en annan femma är också baktokig, men så blev jag så trött på det här sockersuget så jag bestämde mig för att prova LCHF i två veckor och suget är borta!!! Nu äter jag som vanligt igen men inget socker och grönsaker istället för bröd, pasta ris och potatis och mår så mkt bättre. Trodde inte det skulle funka men det är en härlig känsla att sitta bredvid någon som äter bakverk och inte vara ett dugg sugen själv:-)

Förresten hur lång är du?

Svar: Jag är 172 cm.
bambi

#3 - Fröken M

hejja hejja !!

Jag är en riktig spinkis,
men en ohälsosam sådan med allt för dålig kondition.

NU ska bannemej jag oxå göra något åt det och runkeeper laddas just nu ner till telefonen.

Tack för en spark i ändan ;)

kram

Svar: Hejja hejja! :)
bambi

#4 - LILITH - Borderline & mamma

Jag räknar ner tills jag får ta ett ordentligt pass med Zumba. Det går ju inte när trollen är hemma och nu när Leo inte vill till pappa heller så finns det ingen tid så länge vi har semester. Eftersom jag har en gammal ätstörning vill jag inte väga mig för då fokuserar jag enbart på vikt. Fast jag märker ju på kläderna att jag gått upp massor, de flesta av mina byxor får jag inte ens över låren.

#5 - majsan

men lilla bambi.................det är ju inga powerwalks .-)

Det är juvanliga promenader. Ska det kallas powerwalks ska det vara tempo.

På 45 min bör du gå 7 km. Då kan du kalla det powerwalks.

Vad bra att du börjat gå ner igen. Jag har ocksp en smärtgräns och då powerwalkar jag och äter lite sundare ett tag. Hur gick det med ditt gymkort förresten? Lycka till!

Svar: Men för MIG är det verkligen en power walk. Jag blir jättesvettig av mina "promenader". Det finns väl ingen riktig definition på power walk?!?
bambi

#6 - Sofia

Majsan - Alla går vi i vår egen takt, och om det är en promenad som man blir svettig av och som kräver träningskläder så kallar i alla fall jag det för powerwalk :)

#7 - Karin

Jag gillar också att baka, och jag älskar fika ! Innan ungarna så kunde jag äta vad jag ville utan problem men nu sätter sig varje bulle på magen ;) Så jag har börjat springa. Och som du säger så blir det jätte mycket roligare med siffror (jag använder Endomondo), snygga kläder och helst peppande vänner. Jag tränar med en vännina eller maken (om vi får barnvakt). Nu hippas jag på att gå ner iaf 4 kg och att sladdret på magen kanske kan sätta till sig lite. Lycka till med viknedgången och Hejja på ! Du är jätte duktig !

#8 - Karin

Jag gillar också att baka, och jag älskar fika ! Innan ungarna så kunde jag äta vad jag ville utan problem men nu sätter sig varje bulle på magen ;) Så jag har börjat springa. Och som du säger så blir det jätte mycket roligare med siffror (jag använder Endomondo), snygga kläder och helst peppande vänner. Jag tränar med en vännina eller maken (om vi får barnvakt). Nu hippas jag på att gå ner iaf 4 kg och att sladdret på magen kanske kan sätta till sig lite. Lycka till med viknedgången och Hejja på ! Du är jätte duktig !

#9 - dianasdrömmar

Duktig du är vännen :), min våg pekar också uppåt efter sommarens alla frestelser och smärt gränsen är nådd...får bli 2 veckor med Slanka igen när jag börjar jobba...stor kram Diana

#10 - Emma & Wilma

Då kan vi stötta varandra!! :) Heja heja!!

Kramar

#11 - P

Jag måste få tipsa om Fitocracy.com - en sida där man fyller i sin träning och samlar poäng! Himla peppande och det har VERKLIGEN hjälpt mig med motivation och inspiration!

Prova, vettja! (Mitt användarnamn är Petrof - lägg till mig om du bestämmer dig för att gå med, så kan vi peppa varandra!)

#12 - Stina

Ahhh skulle behöva ta tag i mej själv också! Smärtgränsen på 70 kg är passerad, väger lite drygt 72 kg nu...vägde 65kg innan första barnet för 4 år sedan. Gik ner allt men upptäckte hur gott det är att småäta kakor, det har jag iofs alltid vetat hur gott det är men som föräldraledig fanns ju tiden!!! Så då gick jag upp några kilon igen som sen satt kvar. Efter andra barnen har jag 4kg kvar att gå ner. Inga katastrof siffror men det blir ju så lätt mer...

Svar: Ja, det blir lätt att det blir nåt kilo mer här och nåt kilo mer där. Men det är svårt att ta tag i det när det finns så mycket gott!!
Hoppas att du får en fin söndagkväll :)
bambi

#13 - katharina

hi , are you going or running?????

thanks for the brillant idea with run keeper. i startet to run a few weeks ago. i have downloaded runkeeper this evening.
i´m happy with it!


Svar: I'm walking :)
bambi