bambi

Vinn ett fint babyset från Weleda!
 
Dags för en tävling igen! Med inte mindre än tre vinnare som vinner ett jättefint babyset från Weleda! En av mina favoriter är zinkkrämen som vi aanvände när barnen var små. 
 
Setet innehåller:
Calendula Shampoo & Body Wash 200 ml
Calendula Zink Cream 75 ml
Calendula Body Oil 200 ml
Calendula Body Lotion 200 ml
Calendula Cream Bath 200 ml
Värde 625 kr/set
 
Ett superbra set till bebisen, kommande bebisen eller en väns bebis! Weledas Babyvård innehåller inga råvaror med mineraloljabas och inga syntetiska doft-, färg- eller konserveringsämnen.
 
För att vara med och tävla om något av dom tre seten så behöver du bara lämna en kommentar där du berättar till vem du vill ge setet (kanske din egen bebis? eller din systers kommande bebis?). Du får gärna gilla Weleda Baby & Barn på Facebook också  :)
 
Tävlingen pågår till fredagen den 3 augusti!
 

 
Vinnaren av en personlig almanacka blev:
KisseGirl väntar smått igen
2012-07-19 @ 16:21:09 Blogg: http://kissegirl.bloggagratis.se

Jag har lite gravidcravings på lime nu så jag skulle göra min kalender i lime om jag vann en. Tidigare har jag brukat använda förskolans kalender (jobbar på förskola) men är inte helt nöjd så jag är på jakt efter en bättre. Låter ju perfekt att jag kan utforma denna kalender lite som jag vill men tyvärr tycker jag den är för dyr. Jag har satsat på att vara ledig hela sommaren med barnen och ekonomin får sig en smäll men vi behövde lång ledigt efter ett tungt år :( Jag skulle lägga in bilder på barnen, från utflykter vi gjort tillsammans hela familjen. Minnen som gör vardagen lättare att orka med!

#1 - Malin N

Åh detta skulle jag gärna vilja vinna!
Om jag vann så skulle jag faktiskt gett det till mig själv, då vi väntar tillökning i slutet av augusti :-)
Vi längtar så och främst storebror på 4 år <3
Detta setet och bara lyckan att vinna, skulle göra mig sååå glad! Du vet ju själv hur trött & risig man blir i slutet av graviditeten.
Detta skulle lätta upp mitt humör, att få vara med om dn vinst förutom de högsta i mitt liv, barnen! <3

Jag håller tummen!
Kram på dig! /Malin.

#2 - Carola L

Min svägerska och hennes sambo ska få sitt första barn snart och eftersom de ska få en badbalja av oss så vore det roligt att kunna fylla den med lite kroppsvård och annat i present!

länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/july/babyset-fran-weleda.html

#3 - Maja

Jag skulle ge det till mig själv och vår kommande bebis. Vi väntar och längtar efter vår trea nu! Vi var på ultraljud igår och då känns allt lite mer verkligt. Så nu är det dags att se över vad vi har och vad vi behöver kompletera med och ett babyset vore ju väldigt bra att ha.

#4 - Anna

Åh de är så fantastiska!! Jag skulle använda dem på vår andra lilla kärlek som kommer i början av oktober.:)

#5 - En kvinnas vardag

Älskar Weleda! Har dock ingen användning för barnprodukterna själv :P Däremot är en tjejkompis till mig som väntar sin första lilla guldklimp i februari, så jag tävlar för henne istället :)

#6 - Joanna Holmbeck

Hej! Jag vill jätte gärna vinna, setet får bli till oss själva, äntligen ska vi få vårt första barn! :)

#7 - KisseGirl väntar smått igen

Men gud vad glad jag blev nu, gråter en skvätt! Usch vad det är både härligt och jobbigt att vara gravid, jag gråter konstant!!!

Förra graviditeten slutade i missfall i v.17 nu är jag i v. 18, magen börjar puta och jag tro mig känna små fladder även om jag är väldigt försiktig i mina glädjerop så håller jag tummar och tår att vi denna gång får en frisk bebis!!!

Det är nu det är läge att börja smörja den växande magen så jag passar väll på att prova tävla igen ;) Självklart skulle jag behålla setet till min egen familj :)

Ett stort tack för vinsten!!!

Svar: Grattis och jag kan tänka mig att du har varit lite nervös nu dessa veckor! Mailar dig koden för almanackan sen när jag har fått den!
bambi

#8 - Karolina med k för bövelen!

Jag skulle behålla det här fina setet alldeles själv! Vi försöker undvika onödigt skit och kemikalier till lillgrisen, kör med tygblöjor och hela konkarongen :) Ett tillskott i form av fina weledagrejer vore toppen!

#9 - Emelie med Hugo&Vilma

Lite ego säger jag till mig själv och barnen! Älskar Weledas produkter :-).

Hoppas på tur.

MVH,
Emelie

#10 - Jerry

Skulle gärna vinna detta fina presententen.

#11 - Ulle

Jag skulle gärna vinna ett set. Min bebis älskar just dessa produkter så hon skulle få dem. (Hon är 8 år, men jag tycker dessa produkter passar alla åldrar) :)

Hoppas på tur!

Mvh Ulle

#12 - Jenny i Dalby (mamma till fyra)

�lskar Weledas produkter och skulle bli j�tteglad om jag vann detta till min fina lilla Iris som f�ddes i april. Lite extra lyx f�r mig och min lilla fyra, det kan vara ganska sv�rt att hitta tid till de stunderna med m�nga barn, s� vi tar oss tid p� sk�tbordet! :-)

#13 - Angelica

Jag vill vinna detta set till min 8 månaders bebis, Nea!
Sedan hon föddes har hon haft väldigt, väldigt torr hud. Ibland river hon sönder sig på handlederna tex för hon är så torr. Inte roligt, vill inte hon ska få en massa ärr. Vi smörjer henne morgon och kväll, alltid.

Då vill man gärna att det skall vara bra, naturliga grejer som man använder! Skulle mer än gärna testa denna serie och se om den kan göra underverk för hennes hud :-)

gillat på fb såklart!

Kram!

#14 - Åsa

Det blir till Bus, till mig och till LillSmurfen såklart!
Huden vet ju varken ut eller in i detta växlande väder så det är ju både värmeutslag och fukteksem ju.

Kram!

#15 - Monia - mamma till Tuvalie

En gammal klasskamrat jag inte haft kontakt med på flera år hörde av sig och berättade att hon är gravid och väntar en liten (kön har dom inte tagit reda på, det ska bli en överraskning) i oktober =) Mitt hjärta slog dubbelvolter av lycka och jag började genast rota igenom Tuvalies allra första kläder i storlek 50 för att se om jag hittade något neutralt att skicka henne. Det blev ett stort paket som åkte iväg och hon uppskattade det verkligen! Skulle vara kul att få överraska henne med ett till paket innehållandes dessa fantastiska produkter från WELEDA

Har redan några av produkterna till min dotter och är supernöjd :) Gillar såklart redan på facebook!

#16 - Debbie- Mamma till 2 Prinsar ♥

Jag är med och tävlar! Weleda har fantastiska produkter och de är bra för huden! Det är visserligen ett babyset(?) men jag skulle ge detta till mina egna pojkar (2½ och 6 mån). Den stora pojken har mycket torr hud och massor med eksem överallt och det blir ju inte bättre nu på sommaren direkt. Han har känslig hud precis som sin pappa. Lilla pojken kanske får det med? Jag skulle iallafall ge mina pojkar detta så det kan mildra och kanske förebygga för lillebror med. :)

Jag gillar på facebook med Debora Persson:)

#17 - Emma & Wilma

Hej!

Detta underbara set skulle jag vilja ge till mina 3 bästa vänner (de får dela på sakerna). Alla 3 väntar tillökning under hösten och då vore detta en perfekt present till de.

Kramar

#18 - Pernilla

Det här sättet skulle jag oerhört gärna vilja vinna till mig själv och min kommande bebis! Det skulle passa perfekt med weledas fina produkter till min svällande mage och när bebis väl kommit till min bebis också!

#19 - JessicaS

Det här setet skulle passa mina kompisar charlotte&anders som väntar sitt första barn. Ett perfekt startset som skulle ge babyn den mjukaste start här i livet!

#20 - KristinMandarin

JAG vill vinna!! Väntar mitt tredje barn om knappt tre månader, och älskar Weledas produkter, särskilt zinksalvan som är det enda som verkligen funkat på riktigt röda rumpor (funkar även på oss vuxna, vid tex irriterade hudpartier:-))
Oftast har vi försökt få tag i produkterna så billigt som möjligt, tex taxfree, MEN eftersom de tyvärr ligger ganska högt i pris har vi inte fått glädjen att testa fler av deras babyprodukter ännu!
Min bebis och jag vill vinna!!:-)
/Kristin

#21 - Lii

Jag vill va med :)
Perfekt liten gåva till min syster som väntar sitt första barn i September.
Zinksalvan har jag använt till båda mina troll och den är superbra!

#22 - monika gustavsson

Jag är gärna med! Om jag vann skulle jag göra ett fint paket av dem att ge en nära kompis på hennes kommande "babyshower" nu i höst! Vilken present det skulle bli!

vh
Monika

#23 - EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Jag är gärna med och tävlar om ett kit till vår kommande bebis (om nu allt går bra). Älskar Weleda och hade det även till Melvin när han var liten.

Har gillat på FB, Anna Karlsson

Även länkat här

https://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/07/29/weleda-38/

#24 - Fröken M

Jag vill vara med !

Viggo ska snart få sin första kusin och det här vore en perfekt gåva att ge bort till henne ( vi tror hon ska heta Vilma ).

För visst ska man väl få lyxa till det med härliga produkter redan från födeln :)

[ Själv är jag GALEN i weledas lavendelolja och njuter av den i badvattnet ! ]

Kram

#25 - Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Jag vill fakitkst vara så fräck att ge de till mig själv, eller ja till Hugo! Han får massage varje kväll och då måste ju oljan vara kanon. i badet har han nämligen inte börjat använda något, kanske på tiden?

#26 - Jenny

Åh, älskar ju Weledas produkter. Använder deras oljor och hudvård till mig själv och babyprodukterna till sonen när han var liten.

Skulle jag vinna skulle jag stolt ge det som present till sonens gudmor som även är min kusin. Hon väntar sitt första barn i oktober och har varit en helt underbar gudmor till vår Theo. Hon är så förväntansfull inför det som ska komma och håller för fullt på att "boa".
Det hade varit så roligt att kunna ge henne ett babypaket.

#27 - liselotte

Är gärna med och tävlar, skulle ge detta fina set till min jobbarkompis som fick en son för en vecka sedan.

#28 - Katja

Åh skulle jag ha den lyckan att vinna detta set skulle jag ge det till min älskade dotter som förtjänar det bästa. Jag har köpt en Weleda Baby Body Lotion, man måste ju börja någonstans. ;)

#29 - Emma S

Jag vill absolut vara med och tävla.
En av mina barndomskompisar väntar sitt första barn i slutet av augusti. Jag vet att de har de något knappt och vet hur mycket hon skulle uppskatta det minsta lilla till den lille. Så skulle jag vinna skulle jag vilja glädja henne med några grejer på vägen :-)

#30 - Dilan Dilir

Hejsan! Jag är gärna med :)

En släkting till mig som bara är ett par år äldre än mig föder sitt första barn snart, och jag skulle gärna vilja vinna detta set för då skulle hon direkt få allt i present! Det skulle även vara bra för mig får då slipper jag köpa en present själv för mina studiebidragpengar som knappt räcker till mig själv. :)

mail: [email protected]

#31 - Frida

Detta settet skulle jag vilja vinna till min blivande bäbis som just nu är under produktion. Jag och min sambo bestämde i april för att skaffa vårt första barn. Än har det dock inte blivit något pga min pco, men det är en helt annan historia:)
Ingen skulle bli gladare än jag om jag vinner settet:)

#32 - Sophie

Jag vill väldigt gärna vinna babysetet! Det skulle vara väldigt uppskattat men en liten present för just nu går jag och väntar och väntar och väntar på vår bebis som ska komma när som helst. Idag är jag på bf+4 och jag längtar så enormt efter att få träffa vår bebis!

#33 - Malin Alex

Weleda är produkter som är guldvärda:)
Jag håller mina tummar att jag vinner setet till lillasyster som snart är 10 veckor :)

#34 - Lise-Lotte Larsdotter

Detta är precis vad jag skull behöva till min första lilla bebis som beräknas födas söndagen den 5 augusti! Vad glad jag skulle bli om jag vann dessa produkter åt min dotter! Gillar på FB!

#35 - Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Jag skulle jättegärna vilja vinna ett set till vår bebis som förhoppningsvis tittar ut någon gång i dec/jan. På vintern behövs ju skonsamma produkter för bebishuden så detta skulle vara perfekt. På torsdag ska vi på ultraljud och få se vår bebis för allra första gången vilket känns jättespännande.

#36 - Lindah

jag vill gärna vinna. hällst skulle jag nog behålla det till min egen dotter. men då hon börjar bli stor nu får det nog bli en liten present till systers kommande bäbis som är beräknad till oktober.

gillar på fb (linda hallstensson)

#37 - care69

Jag är gärna med!
Vinner jag så blir det min kompis som får detta till sin lilla tjej.
Har länkat.
http://care69.blogspot.se/2012/07/3-aug-vinn-babyset-fran-weleda.html

#38 - Annica

Jag tänkte faktiskt ge denna set till min tjejkompis som bor granne med mig som fick barn för 2 dagar sen till en pojke som heter Filip :) och jag vill att hon ska få det här som present.

#39 - Linda

Väntar mitt första barn i slutet av oktober och det känns som en helt ny värld har öppnat sig! Så mycket känslor, tankar, saker, nya termer... Hittade din trevliga blogg när jag surfade runt efter information. Precis lagom blandning av mat och bak (jag gillar också!), kläder för både vuxna och barn, vardagstankar och bra tips. Weledakrämerna kändes därför som just ett sådant bra Bambi-tips och något som jag skulle vilja testa till vår lilla kille. Hoppas därför på vinst-tur och tackar för en bra blogg! :)

#40 - Helena Lindgren

Den 8 Juni fick min syster en liten bebis en flicka så sjävlkart ska hon få detta om jag vinner. Jag vet att syrran är väldigt förtjust i ekologiskt så detta skulle passa hennes bebis perfekt. Jag tror både hon och bebisen kan glädjas stort åt denna vinst.

Ha en fortsatt trevlig sommar

Kram

#41 - Erika Skalman

TIll min son önskar jag ge,
hudvård av högsta kvalité,
Produkter till bebisen hud av bästa sort,
allt onaturligt av Weleda har valts bort!

#42 - Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävling igång!

Vem skulle få den den här perfekta setet?
Jo, jag känner det ända ner i skelettet!
Jag skulle dela upp den mellan två,
som båda väntar små!
Vi skulle alla bli så glada,
nästan så vi skulle behöva bada!
Nu ska jag ta och äta lite frukost,
hoppas verkligen att detta kommer i post(en)!

Jag gillar såklart också! (Beatrice Tävlar)

#43 - sofia

Jag skulle ge det till mig själv=) Min lilla son fyller 6 månader 7 augusti! Jag är själv med honom då pappan var otrogen.

#44 - Sandra

Jag skulle gärna vilja vinna detta till min snuttegump Moa som snart blir 5 veckor gammal =)

#45 - Pernilla W

Jag skulle behålla alla produkterna till min kille som har torr och känslig hy. Jag har fortsatt använda Weledas produkter farst min kille inte är bebis längre. Weledas produkter är toppen till alla små barn, även vuxna kan använda produkterna. Zinkkrämer bhöver jag inte längre eftersom min kille inte har blöjor längre. Ps! Ett litet tips Zinksalva funkar även på finnar. Den har uttorkande effekt :)

#46 - Jennysen

Hej! Jag skulle vilja vinna det och ge det till min bästa vän Linda som har två barn, varav jag är Gudmor till den ena! :)
Det tycker jag de förtjänar! :)

#47 - ♥ Sojka ♥

Självklart gillar jag Weleda Baby & Barn på Facebook också! :)

Jag vill vinna åt mig själv först och främst. Har problem med rumpan på Isak och blev nyfiken på Zinksalvan!
Men jag tänkte faktikst göra så om jag vinner att dela paketet med min syster som väntar sitt första bgarn nu i augusti! Vill att hon ska få prova det bästa och det tror jag Weleda är!



#48 - Ingrid - Mamma till Zelda

Jag är gärna med!

Jag har själv använt Weledas babyprodukter till min lilla och vet att de är jättebra! Därför vore det roligt att vinna detta fina kit till en vän som väntar barn i slutet på augusti :)

Jag har tipsat här; http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2012/august/jag-tavlar-om-ett-babyset-fran-weleda.html

Gillar på FB (Ingrid Polly)

Kram, Ingrid

#49 - Carro L

En kompis hade BF i tisdags så snart är en bebis här=)
Detta paket skulle vara en fin gåva till den nyfödda.

#50 - Madeleine

Om jag vinner skulle jag ge vinsten till mitt lilla barnbarn William 9 månader som för 2 månader sen blev levertransplanterad och som fortfarande ligger på sjukhus i Göteborg 30 mil hemifrån. Han behöver bra hudvårdprodukter nu när kroppen ska läka alla ärr ( 8 st). Tror vinsten oxå skulle glädja föräldrarna som varit sjukskrivna i 7 månader, så ekonomin är ju inte precis på topp.Hoppas på tur denna gång. Williams resa kan man läsa om på www.nylever.wordpress.com
Ha en bra fortsättning på sommaren.
Madeleine

#51 - Hanna

Jag är gärna med och tävlar. Den där serien är den absolut bästa jag vet. Om jag vinner delar jag upp den och ger till fler personer, så de får chans att prova. Man behöver inte ha bebisar för att njuta av dessa produkter. Massage är lika skönt för äldre barn. Jag använder dessuom babywash till sminkborttagning :)

Min syster skulle få body lotion till sin lilltjej. Min kompis Jessica får prova zinksalvan, eftersom hon har ett litet blöjbarn. De andra låter jag kanske ligga lite i presentlådan här hemma och ger bort istället för en blomma eller choklad.

Må gott!

#52 - Annelie

Till lilla härliga granntjejen Vilda vill jag ge ett
Weledapaket=) Kvarterets solstråle!

#53 - christel Magdeburg

min sambos syster ska bli förstagångs mamma nu i vinter vore underbart att få ge henne detta underbara

#54 - Mita

Min bror och hans flickvän fick en liten tjej i går och det skulle vara så kul att få överraska med detta fina paket. /Kram