bambi

Potatis-päron eller päron-potatis?



Häromdagen när jag förberedde middagen så satt barnen ute i vardagsrummet och såg på film. Jag gick och kollade till dom och hade en halvt skalad potatis i handen. Då frågar Zack:

- Vad är det där? Ett päron?
- Nej, potatis, svarar jag.
- Åh, får jag smaka?

Haha... ibland vet jag inte om han lyssnar? Men de tär klart, ibland har man inte tid att lyssna  ;) Han har faktiskt slutat att säga "vaaa? va säger du??" och säger bara så om vi använder något komplicerat ord.

Vi har börjat förbereda Zack inför att jag ska åka bort, med Leah är det ju lite svårare. Men vi ska sätta upp några rutor med siffor i (nedräkning) som maken och barnen kan kryssa för varje dag som går så ser dom exakt hur många rutor det är kvar tills jag kommer hem igen.
#1 - Jenny - mammaliv i Nashville

Men vilken vacker blogg du har!

Vart ska du resa? :)

#2 - bambi

Hejsan tittar in då jag såg din kommentar hos Emma-Lou tror jag .

Jag heter bambi med små bokstäver "LER"

Såg du skriver om ämnet psykologi ,det ligger mig varmt om hjärtat så jag ska nog snurra runt lite här inne ;)

#3 - fröken K | vill bli amatörfotograf

SV: Jo, det stämmer. Har också försökt resonera så, men får dåligt samvete av att han inte får fler veckor. Vi kan helt enkelt inte ta mer ledigt. Ska man vara ledig i jul så måste man ju ha en vecka där också. :S

#4 - En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Haha! Ja, man måste ju fråga, potatis kan ju vara gott det med ;)



Och tack för att du "gillade" vårt torparkök :)

#5 - En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Haha! Ja, man måste ju fråga, potatis kan ju vara gott det med ;)



Och tack för att du "gillade" vårt torparkök :)

#6 - Anonym

Vilket gulligt minne du har ;)

Själv har jag mått skit , därav nya tag och lära känna mig själv ...då lilla bambi ställer till det för Stora Bambi :(

Hejsvejs

#7 - Matilda

Jag åt faktiskt råa potatisar när jag var liten :P Skalade och åt som äpplen. (Sen hur bra det var kan man ju fråga sig:P) Men jag måste ju ha tyckt att det var gott i alla fall. Sen några år senare skulle jag prova det igen, men nä... Då var tjusningen borta :)