bambi

Simkurser för barn 2-4 år
Zack har dansat i ett år och han har verkligen älskat det! Det har känts väldigt bra att ha en regelbunden aktivitet och att han blir van vid att röra på sig. Jag tror att det är jättebra att lägga en grund för fysisk aktivitet redan när dom är små, men givetvis tillsammans med lek så att det blir roligt. Men det känns extra viktigt när vi hela tiden sitter mer och mer framför datorer och tv.

Men nu funderar jag på om inte barnen ska få testa på Simlekis. Jag tror att det skulle vara nyttigt att dom får en grundtrygghet i vatten tidigt. Barnens farföräldrar har båt och vi älskar att bada och simma så det skulle vara guld värt att barnen lär sig respekt för vatten. Sen har Trampoolin även syskonkurser så då skulle till och med barnen kunna gå tillsammans! Underbart!



Har ni några erfarenheter av Simlekis med barn i Zacks och Leahs ålder?
#1 - Sarah

Emilia har gått på babysim och nu barnplask. Hon älskar det och jag kan varmt rekommendera det!

#2 - Maria

Vilken härlig idé! Önskar att man bodde i en lite större stad där det finns mer utbud...

#3 - En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Edvin som nyss fyllt fem år har precis börjat på simskola. Och jag tror absolut att dom vinner mycket på att vara med på "simlekis" och lära sig att plaska och blöta huvudet innan :)

#4 - Heidi

Just nu önskar jag att vi inte bodde på landet... Sånt finns inte alls här men verkar supersmart!! :) Apropå att vänja barnen vid fysisk aktivitet. Jag var på en friskvårdsföreläsning och minns inte de exakta siffrorna. Men om båda föräldrarna är fysiskt aktiva typ 5 dar i veckan, promenader och annan motion, då är det i snitt 90% av barnen som själva blir fysiskt aktiva under uppväxten och i livet. Är inga av föräldrarna aktiva är siffran för barnen typ 15% Och så finns det lite faktasiffror däremellan, t ex beroende på om bara den ena eller båda föräldrarna är aktiva. Rätt intressant att se hur man som förälder visar och påverkar sina barn! :) Hejhej

#5 - Tess

Jag tänker detsamma angående aktivitet och då mitt barn inte ska gå på förskola så anser jag att det är extra viktigt. Har gått på babysim och det var underbart! Ska fortsätta med simgrejen eftersom C älskar vatten, men ska även börja på dans/gympa. Där stoppar jag dock, för jag tror inte på för många aktiviteter.