bambi

Årets glassnyheter


GB har släppt sina glassnyheter för i år. Är inte det ett tecken på att våren är på väg? Jag tycker i allafall det!

Magnum Infinity Choklad & Kola: Ljuvlig mjölkchokladglass med kolasås täcks av mörk och intensiv choklad med krossade kakaobönor.

Magnum Infinity Choklad: Utsökt chokladglass med kakaosås täcks av mörk och intensiv choklad med krossade kakaobönor. (Inte så stor skillnad mot den andra Infinity glassen verkar det som!)

Cornetto Enigma Vanilj & Hallon: En vaniljglass som låter hallonsås och bitar av mörk choklad blandas till en oemotståndlig smakkombination. Våfflan toppas med choklad och hallonströssel.

Cornetto Enigma Cookie: Glass med kaksmak som låter chokladsås ochkakbitar blandas till en alldeles speciell smakkombination. Den goda våfflan toppas med choklad och chokladtäckta kakbitar.

Cornetto Enigma Choklad & Kola: Våffla med chokladglass som gömmer sensationell kärna av ljuvlig kolasås och chokladbitar. Toppad med rik choklad och bitar av hasselnöt.

Calippo Shots Jordgubb & Citron: Svalkande iskulor med en frisk smak av jordgubb och citron.

Haribo Push Up Vanilj & Jordgubb: Vaniljglass med jordgubbssås och klassiska vingummibjörnar med fruktsmak i pinnen.


Vad säger ni om årets nyheter? Några som ni är sugna på att prova?

Själv så tycker jag att det inte var så många lockande nyheter i år som andra år. Det var väldigt många liknande glassa med "choklad & kola" lite som tema. Men dom som jag är mest sugen på att prova är Cornetto Enigma Cookie och Calippo Shots (som tydligen är en favorit i repris, men jag missade den förra gången). Det är kul att Lakritspucken är tillbaka (missade att den var borta?), den är ju alltid en favorit och jag kan tänka mig att Haribo Push Up kommer att bli poppis bland barnen!
#1 - Jennifer

Men du, hur sugen på glass blev jag inte nu då ;). Älskar lakritspuck och cornetto choklad och kola lät ju ljuvligt. Jag är hemma och vabbar idag, men kanske orkar de åka iväg och köpa lite glass ;).

Må så gott! Kram Jennifer

#2 - Caroline

Calippo shots var riktigt god förra gången den fanns, trodde inte att den skulle komma tillbaka då den togs bort för att nån unge fått plats locket i halsen, men nu har de väl förhoppningsvis gjort den säkrare då.. För den var riktigt svalkande och god! :)

Marabou glassen är jag väldigt sugen på att smaka, men som sagt verkar det ju inte vara någon skillnad mellan de två..

#3 - Caroline

Magnum menar jag så klart..vart fick jag Marabou ifrån tro (längtar efter choklad kanske ;) )

#4 - Helena - barnvakt i Vasastan

Älskar glass så jag vill prova typa alla :)