bambi

Chokladmousse cupcakes!
Igår kväll förberedde jag mig en massa inför dagens föreläsning på eventet men så blev jag så sugen på att baka någonting. Då kom jag på att jag hade ju fått hem en massa mousse-mix från Dr.Oetker för att testa! Jag har länge tänkt göra topping till cupcakes utav dom så igår när jag inte hade så gott om tid så blev det dessa godingar!



12 st.

1 ½ dl vetemjöl
½ dl kakao
1 1/4 dl strösocker
1 ½ tsk bakpulver
en nypa salt
40 g smör, rumstempererat
1 1/4 dl mjölk
1 ägg
1/4 tsk vaniljessens

Topping
Dr. Oetkers tårtmousse pulver (finns i tre smaker!)  
2 dl kall mjölk



1. Värm ugnen till 175 grader.
2. Lägg mjöl, kakao, socker, bakpulver, salt och smör i en bunke och vispa samma med en elvisp.
3. Vispa ihop mjölk, ägg och vaniljessens. Häll långsamt hälften av mjölkblandningen i mjölblandningen medan du vispar. När alla klumparna har försvunnit så häller du i resten och vispar tills smeten är slät.
4. Skeda upp smeten i formar och grädda i mitten av ugnen i 20-25 minuter. Prova med sticka innan du tar ut dom!
5. Vispa tårtmousse pulver med mjölken och spritsa på cupcaksen när dom har svalnat.



Jag testade även Dr. Oetkers nya mjuka silverkulor på några av cupcakesen. Dom vanliga silverkulorna är ju stenhårda, men dessa var betydligt mjukare!
#1 - Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

men vad goda de såg ut att vara, tänk om man var så duktig själv :)

#2 - Belinda

Var de goda? :)

#3 - Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Smarriga de ser ut!

#4 - Hanna- Mamma till Alexander

Åh vad smaskigt =)

#5 - Denksam- Rebeccas matblogg♥

Hej!

Du har en jättefin blogg och massa fina bilder ! :)

Jag har en fråga. Hur kan man få hem testprodukter? ska man anmäla sig till att man vill testa eller är det bara de " stora bloggarna" som får? :)

Kram på dig!

#6 - kebab

nu är det så här att, charlottes favoriter borde va med hon har fishting kakor, och kiss jucie, muuumms detta skit är inget charlottte är bäst FATTA!

#7 - charlotte den bästa

ja som "kebab" säger så är mina favoriter bäst, du borde mejla mig till [email protected] och så kan jag dig mina favoriter, mums fishting kakorna är bäst

#8 - mumsen

en snygging, för du måste ju va snygg om du bakkar såna här mästervärk, kkke en dejt? ;)

nee skoja, men pusssssssssssss älskling :*****

<3333333333333333333333333333333333333