bambi

Ibland är det jobbigt att blogga...
Jag har gjort ett videoblogginlägg där jag berättar om hur jag känner när jag skriver ett inlägg där jag uttrycker mina åsikter. Här får ni även se en annan sida av mig - osminkad och supertrött - något som är lite jobbigt för en perfektionist som jag....

#1 - Petra

Klart du ska skriva vad du tycker! Det är bra och intressant läsning!

Kul att du vågar utmana dig själv genom att inte vara sminkad mm. Jag lovar att det är mest du själv som känner att det är konstigt. Jag tycker du ser naturlig och fin ut.

#2 - Carola

Förstår precis hur du känner! Jag tycker och tänker också mycket som jag skriver i min blogg och känner likadant ibland :) Men som sagt, hur kul skulle det vara om man INTE skrev om sina åsikter??



SKönt att du vågar vara naturlig och dig själv i videoinlägget..gillar skarpt!



Blev att titta på "Zack försöker sjunga" inlägget nu också...GULLE vad söt!! Lilla godingen :)

#3 - Carro

Jag gillar precis de inläggen. Men så tycker du och jag lika om mycket vad gäller barnuppfostran och genus också :) Skönt att du vågar visa att du tycker att det är jobbigt ibland. Att våga visa sina svagheter är en styrka, tycker jag.

#4 - ENDENISE

Sådär tänker jag nästan jämt haha. Men jag är ju väldigt öppen i min blogg och självklart är man ju lite kluven när man tänker på vilka kommentarer man ska få. Men samtidigt är det min blogg, mina tankar och det jag tycker och står för. Sen om folk gillar det eller inte är upp till dom. Jag får (kostnigt nog) bara postiva kommentarer. Tror jag fått 5 elaka under mina 4 år i bloggvärlden. Är inte det lite konstigt? Nåväl.. MASSA svammel! Klart man ska skriva åsikter, annars blir det trist, precis som du säger. Tycker att du var lika vacker trots tröttheten och sminket. Kram

#5 - Anna, Gbg

Jag tycker också det är modigt av dig att faktiskt skriva vad du tycker och tänker - det är ju din blogg! Sen håller jag inte alltid med om allt, men det är just det som gör det hela intressant. Man kan alltid lära sig något nytt genom att lyssna på/läsa om andras åsikter.

#6 - Sara - Hälsocoach

Underbart!

#7 - Amanda

Klart du ska uttrycka dina tankar och åsikter, det är ju din blogg! Folk som bara vill läsa saker de håller med om kan ju läsa sin egen blogg om och om igen ;) mångsidighet förgyller! Tack för din fina blogg!

#8 - Lina

Det var just för dina tänkvärda åsikter om genus som gjorde att jag fastnade för den här bloggen från början. Nu följer jag den för jag tycker allt andra är trevligt att läsa om också, men jag gillar speciellt dina tankar kring genus. I förra inlägget satte du ord på saker jag själv funderat på. Men jag förstår din känsla. Jag kände lika när jag hade en blogg, det var jobbigt när man fick kommentarer med hårda ord. Jag ställde upp i en artikel om könsspecifika barnkläder förut och fick hundratals kommentarer på siten, där väldigt många mer eller mindre tyckte ens åsikter var rena skiten. Det kändes jobbigt och man undrar ibland varför man utsätter sig för det. Men jag kan finna tröst i att jag vet att jag tycker det är viktigt, det är nåt jag tror på så då är det lättare att förbi se skit som man får. Hoppas du vet att vi är många som inte upprörs över dina genusinlägg utan tycker de är tänkvärda och inspirerande. =)