bambi

Något för gamla tanter?
Har suttit och rättat, rättat och rättat hela dagen idag men snart får jag åka inåt stan för att hämta upp mina gullungar. Som faktiskt nuförtiden knappt vill följa med hem då dom tycker att det är så roligt på förskolan (speciellt nu när dom är ute på gården hela eftermiddagarna). Men det är väl ett gott betyg till förskolan? Men imorgon så ska nog barnen stanna hemma (för jag har inga lektioner på fredagar) för vi får roligt besök då också!

Jag har fått så ont i höger axel så det är inte sant. Jag tror dock att det beror på att jag alltid bär handväskan där och ofta med en mycket tung systemkamera i den. Aj, aj, aj. Det är nästan så att jag har lust att skaffa en sån här:



Som Campadre har kampanj på just nu. Men jag tror att jag skulle känna mig som en gammal tant ärligt talat. Men maken masserade mina axlar igår och får nog bli ikväll också....

Föresten så ringde maken till mig nyss och berättade att han glömde fikat som jag bakade igår (som han skulle bjuda på på jobbet) så han var tvungen att åka fram och tillbaka hem och hämta det! Inte roligt... men jag hoppas att det uppskattas i allafall och ni får snart se vad det var (troligtvis imorgon). Igår kväll så spenderade jag nästan hela kvällen med att surfa på amerikanska bakbloggar! Det finns så mycket gott och så mycket rolig inspiration att hämta därifrån!  :)
#1 - Rebecka

Vi i Göteborg kallar såna där väskor för Dra-maten :) Jag längtar lite tills när jag blir tant, så att jag kan köra runt med en sån (helst i typ leopard eller nåt annat anskrämligt) utan att folk tycker att jag är konstig.

#2 - Fröken Gredelin

Jag har en sådan väska och jag trodde innan att det skulle kännas lite konstigt, men nu när jag märker hur praktiskt det är så skiter jag totalt i "tantfaktorn"! Nu har jag ju en neurosjukdom som gör att mina muskler är svaga så för mig är det inte ett val, men jag märker att fler friska människor också börjat inse hur smart det är att spara på axlar, armar etc...



På bokmässan i Gbg är det nästan obligatoriskt att ha en, man orkar inte gå runt och släpa på det tunga, och har man småbarn så är det också skönt att kunna dra det tunga istället för att lyfta. Så fram för fler "dramaten!" Var rädda om era kroppar tjejer och spara på ryggar och axlar!

#3 - britta bloggar

Åh, det är samma här! Omöjligt att få med sig dottern hem från förskolan. Men det är ju bättre det än att de står och gråter vid grinden och längtar efter en när man kommer...?

#4 - Amanda

Äsch, inte tantigt alls. Jag är 20 och går omkring med en sån när jag handlar - de är aspraktiska och så slipper man "konka". Kör på en sån, säger jag! ;)

#5 - Marie

Köp en kabinväska annars, de är lite snyggare. Vi får från jobbet för att vi ska slippa bära och få ont i ryggen.

#6 - Therese

Du, skaffa en med en gång! Jag har en gammal "dramat" och jag älskar den!

#7 - Therese

Hejsan.



Tack för skojig läsning:)

Har två frågor. köpte du dermalogica i NY? och har du inte börjat tröttna lite på odd molly? jag älskade kläderna innan, men jag tycker det börjar bli lite tjatigt, det har blivit för stort på något sätt. Vad tycker du?

#8 - Tessa i höghuset

Klart kanske lite meckigt att dra omkring med en sån varje dag. Men jag tycker de verkar super när man är och handlar mat. Fast än så länge storhandlar vi med barnvagn.

#9 - En annan Therese

Tänkte bara kolla med dig hur det funkar att ha systemkameran i handväskan? Har den skadats någon gång eller brukar det gå bra? Jag skulle vilja våga ha min systemkamera i min vanliga handväska (för att slippa konka runt på kameraväskan) men jag vågar inte det, är så rädd att kameran ska skadas/repas eller något. Men eftersom den oftast ligger hemma eftersom jag inte vill ha med mig kameraväskan till jobbet missar jag de fina fototillfällena som dyker upp då och då.

#10 - Emma

Hej!



Tänkte bara kika in och säga att du har en otroligt vacker blogg! :)



Hoppas du har en fin kväll!

#11 - dianasdrommar

Campadre är sveränt :) Får jag maila några frågor till dig att ha med i mitt inlägg om bloggskolan? kram och ha en härlig fredag/Diana

#12 - Madeleine

Jag har faktiskt en dramat - och det är ett av mina bästa köp ;-) Visst känner jag mig lite tantig då jag drar med mig den men det är värt att slippa all värk efter att man kånkat med massa tunga påsar!

Ha en trevlig helg!