bambi

The Comic Strip - ett absolut måste i New York!!


I torsdagskväll var vi på den världskända ståuppklubben The Comic Strip. Det var här som Jerry Seinfeld, Chris Rock, Eddie Murphy, Adam Sandler, Dave Chapelle, mfl mfl. Det är den klubben som har flest komiker som har gått vidare till att bli världskända och för att uppträda där så måste man ha uppträtt på tv minst 5 gånger.




The Comic Strips Alumni vägg, ni ser Jerry Seinfeld till vänster, Adam Sandler i mitten och Ray Romano ovanför honom.


Jag tror att jag aldrig har skrattat så mycket i hela mitt liv som jag gjorde då! Komikerna höll oerhört hög kvalité och vi satt längst fram så dom var på oss några gånger och frågade vart vi varifrån osv... Dom frågade oss rätt så mycket om sport och vilka sporter vi gillar och är bra på i Sverige. Dom frågade även oss om älgar, haha...


Men om ni ska till New York så kan jag starkt rekommendera ett besök på The Comic Strip. Ni kommer skratta så att ni får träningsvärk i käkarna (hände maken faktiskt). Det kostar 20 dollar per person mån-tors och 25 dollar på helgerna.