bambi

Top of the Rock


Jag och maken med Empire State Building i bakgrunden.


Ett måste när man besöker New York är att antingen åka upp i Empire State Building eller Rockafella Center och få en vy över stan. Vi valde att åka upp i Rockafella Center ("Top pf the Rock" som det kallas då) för att då får man även se Empire State Building och för att det är myyyyycket mindre köer.

Det kostar $23 per person och då får man ta hissen upp till 67:e våning. Det går ruskigt snabbt. Sen kan man gå uppför ytterligare två trappor.


Jag är lite smått höjdrädd och kände mig lite snurrig och att det gungade under fötterna där uppe. Vet inte om jag fick svindel? Men det var en underbar utsikt och man ser hur mäktig staden är med alla sina höga byggnader.


Central Park syns i bakgrunden

#1 - Miosliv - mamma,pappa,barn,katt,hund - vardagen med en fotoblogg!

Coolt! Jag hade nog svimmat, kan inte ens stå på en stol utan att bli snurrig.



Ang svar på frågan om man oroar sig mer för att det ska hända saker med nära och kära så håller jag med, det har blivit tuffare sen man fick barn. Då finns ju hjärtat utanför kroppen! Men man får testa sig fram, hade också tänkt som du inför denna resan, det är ju en bit å flyga!