bambi

Korvkottar


Det är jobbigt med den här envisa förkylningen. Folk frågar om det inte kan vara pollen allergi men jag tror faktiskt inte det. Båda barnen har haft samma konstiga symtom - igenkletat och rött öga (bara ena). Men sen även hosta, feber och snorig. Men dom blev friska rätt så snabbt, vilket var skönt! Jag vaknar fortfarande med ett konstigt öga och hostar och snorar.

Så eftersom jag inte vågar vara så kreativ själv så får jag sno andras idéer. Kvällens middag kommer från Kryddburken - Falukorvskottar! Färgglad och rolig mat som barnen uppskattade!
#1 - Camilla

Jag tycker det låter som ögoninflammation/infektion, som bryter ut i samband med förkylning.. Fick det själv för en månad sedan, gegga i ena ögat och hostade, snorade och hade feber. Det är pollen om det är i båda ögonen.. Verkar vara något som går då jag har fler ai min närhet som har/har haft det (utan att jag har träffat dem)

#2 - BAMBI

Camilla Men hur gjorde du för att bli av med det? Bara väntade ut det?

#3 - Lina

Å vad e det för kul event på fred?! ;) Inte nåt du får ta m dig nån på ;) Nästa v har jag nog itne så mkt faktiskt har nåra spinningklasser bara :) Så ses gärna, kraaam

#4 - Lina

Å vad e det för kul event på fred?! ;) Inte nåt du får ta m dig nån på ;) Nästa v har jag nog itne så mkt faktiskt har nåra spinningklasser bara :) Så ses gärna, kraaam

#5 - Emmie

Jag som precis funderade på vad jag ska göra till min matlåda imorgon. Klyftpotatis och korvkottar it is :D

#6 - Camilla

Ja, det är det som gäller, att vänta ut det. Man ska också för att skynda på det byta örngott VARJE dag (annars ligger man och gnuggar in infektionen igen varje natt), byta handdukar till händer och ansikte varje dag, INTE röra sig i ögonen alls, sedan finns det typ "renat vatten" på apoteket man kan köpa, alltså vatten utan bakterier som finns i vårt kranvatten så ska man droppa/skölja ögonen 2 gånger/dag med dessa (dock använde jag vanligt vatten att göra detta med).. Det är väldigt smittsamt så gör rent handtag osv. Det är dock inget farligt men det kan ta ett par veckor att bli av med det helt!

#7 - Camilla

Juste, brukar ögat typ geggas igen under natten? Isåfall är det nog samma sak vi har/haft.. Det var inte kul alls, jag kände mig riktigt ofräsch!

#8 - Malin Wallin

Hejhej!



Allt bra med dig? :)

#9 - Helena - barnvakt i Vasastan

Ser kul ut :)

#10 - Maria

Lagade korvkottar ikväll men lade till svarta bönor också med majsen. Då behövs ingen pasta eller annat till. K, äldsta dittern frågade varför det hette korvkottar och jag sa att det är för att det liknar igelkottar. Då sa K : men man får inte skära i igelkottar!