bambi

Familjesöndag på Moderna Muséet
 
 
Igår spenderade vi några timmar på Moderna Muséet tillsammans med Linda och Annie. På söndagarna har dom något som kallas för Familjesöndag där man får en visning för barn och sen gå ner till verkstaden. Man måste vara där klockan 10 och hämta biljetter (som är gratis) för att sedan kunna gå på visningen kl. 11.
 
Hon som ledde själva visningen pratade om tre tavlor, vilket var lagom mycket för barnen. Hon pratade verkligen på barnens nivå om tavlorna, så jag tyckte att heal upplägget var mycket bra! Rekommenderas verkligen!
 
 
Efter visningen av tavlorna var det alltså dags att gå ner i verkstaden och själv måla lite tavlor. Detta uppskattade barnen väldigt mycket och det blev många tavlor målade!
#1 - dianasdrömmar

Tack för tipset där har vi inte varit ska ta med lilla O stor kram Diana

#2 - Anonym

Du har gulliga barn, ser ut som tvillingar :)

#3 - Ulle

Åh, den verkstaden hade jag och mina barn gått helt bananas i. :D Vilken rolig utflykt!

#4 - Nadja Karademir

Vad roligt det låter, det ska vi testa :)

#5 - Fråga Ugglan | Klok som en coffeetablebok

Åh. Flera gånger när jag varit på utställningar på olika konstmuseer så har jag gått förbi såna där barngrupper (eller oftast en aning äldre barn). Och varje gång har jag blivit sådär småfånigt rörd. Det är fint, sånt där!