bambi

4good-kväll
 
Igår var jag på min allra första 4good-kväll. Jag hade mina fördomar innan, att det skulle vara som värsta "sekten" eller att det skulle vara som det brukar vara när det ska vara "för kvinnor" - bara om yta, yta, yta. Men jag blev så positivt överraskad och jag är så glad att det finns ett nätverk som anordnar föreläsningar, träffar och resor för kvinnor UTAN bantningstips eller "så klär du dig efter din figur"-tips. 
 
Jag vann min biljett hos Annelie som tävlade ut 10 biljetter och jag tänkte att jag kunde prova på det och det är jag så glad för!
 
Temat för kvällen igår var vänskap och det var en massa intressanta föreläsare. Jag älskade att lyssna på Alexandra Zazzi prata om mat och om hur när hon flyttade hit till Sverige som barn så blev hennes pappa förtvivlad över det vi kallar "tomater" i detta land  :)
 
Sen kom Jan Gunnarsson upp på scenen och berättade om hur han blev vän med en taxichafför vilket slutade med att han har startat 30 nya företag i Uganda. Varenda en måste ha en kvinna inom organisationen! Sen berättade han om en annan underbar vän som var busschafför som älskade sitt jobb och som alltid var på bästa humör. Hur då?, frågade Jan. "Jag tillåter ingen annan bestämma om jag ska må dåligt eller inte. Jag bestämmer varje morgon att idag ska bli en bra dag." Det lät som en underbar inställning!
 
Sedan pratade Malin BerghagenAndreas LundstedtTess Merkel & Anna Olausson om sin vänskap. Hur dom träffades och hur det är viktigt att kunna vara vänner utan att man "måste" ringa varandra.
 
Sist men inte minst så var det härliga Zinat Pirzadeh som är ståupp-komiker (vilket märktes så väl). Hon berättade att hon har blivit en svensk kvinna, för hon är utbränd  ;)  Men sen berättade hon lite allvarligare saker, om sin barndom och en vän som avrättades för att dom hade startat en tidning. Något tjejer absolut inte fick. Det var underbart hur hon blandade skratt med gråt. 
 
Jag blev jätteinspirerad av kvällen igår och jag kan tänka mig att gå på fler såna kvällar! Trodde inte alls att det skulle vara så upplyftande  :)
#1 - dianasdrömmar

Låter som en intressant kväll kram Diana

#2 - Longevity - en blogg om hälsa

Vad kul det låter, jag anmälde mig till nätverket :-)