bambi

Chokladfestivalen 2012
 
Ni har väl inte missat att det är den årliga Chokladfestivalen denna helg på Nordiska Muséet? Jag har varit där några år tidigare också och det är ju som att kliva in i en drömvärld. Choklad så långt ögat kan nå och choklad i alla dess former!
 
Det som är allra bäst med festivalen är att man får provsmaka så mycket! På i stort sett alla bord finns något man får provsmaka, så man går garanterat mätt därifrån!
 
 
Praliner i alla former och färger man kan tänka sig! Och en hel del otroliga smakkombinationer! En del praliner är så vackra att man tror att det är små smycken!
 
 
Vad sägs om små söta praliner i form av hundvalpar?? Dessa kostar 25 kronor för 3 stycken.
 
 
Varm choklad, bara att stoppa ner pinnen med chokladbiten i en kopp varm mjölk. Kommer komplett med marshmallow :)
 
 
Eller vad sägs om en handgjord chokladtvål? Tror ni att man skulle kunna låta bli att ta en tugga av den om mna hade den i duschen?
 
 
Jag blev jätteglad när jag såg att Chokladfabriken har börjat med julkalendrar! En sån vill jag ha inför december, den kommer definitivt lysa upp den mörka månaden! Kostar 125 kronor.
 
 
Sen fanns det en hel del marsipan också. Till och med vackra marsipanrosor för 50 kronor styck!
 
 
Eller vad sägs om fina klubbor gjorda av marsipan och lavdendel? Eller jättesöta marsipan-jordgubbar?
 
 
Även om jag hade kunnat handla hur mycket som helst på Chokladfestivalen så kom jag "bara" hem med en mjölkchokladkaka med havssalt, 10 praliner och en vacker burk med kakao.
#1 - dianasdrömmar

Men mums vad sugen jag blev :) jag har mailat dig stor kram Diana

#2 - Fråga Ugglan | Klok som en coffeetablebok

Choklad är höstmörker och tända ljus för mig. Nu blev jag sugen!

#3 - emma sofie

Åh dit vill jag åka? Är det för alla?

Svar: Ja, det är för alla! Åk, åk, åk! :)
bambi

#4 - Chrissie

Så himla mycket gott. Jag hade nog blivit hemskt illamående efter alla provsmakningar till slut haha.
Sådan varmchoklad på pinne är väldigt gott. Vi köpte hem ett par st från ett cafe i Oslo för något år sedan :)

#5 - Titti

Åh det ser gott ut. Adventsskaledern lockar.....Är i Sthlm i helgeni ...hm.....få se om jag-vi hinner dit!?
Kram Titti

#6 - fröken K | vill bli amatörfotograf

Så "duktig" du var som inte tog med så mycket hem. Hehe. Men gud så sugen jag blir på choklad nu!

#7 - Longevity - en blogg om hälsa

Åh snacka om mekka :)

#8 - Anonym

Julkalendern har väl funnits förr?

#9 - Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Jag dör så underbart!!!

#10 - Nena

Jösses ett sånt livsfarligt ställe!
Och en sån julkalender vore ju inte fel. Fanns inte på webbshopen dock såg jag, men den kanske kommer???

Svar: Ja, den borde ju dyka upp i webbutiken :)
bambi

#11 - Jennie T

Vet du om de kommer sälja chokladkalendern nån annanstans med?

Svar: Jag tror att dom kommer att finnas i deras butiker också!
bambi

#12 - Lottiz - Fotograferande fyrabarnsmamma

Gud så mycket gott. Har aldrig varit på chokladfestival, men det där såg helt underbart ut.

#13 - Hanna Karlsson

Åh så mycket gott!