bambi

Electrolux Ultrasilencer
 
För ett tag sen så fick vi hem en ny dammsugare från Electrolux för att recensera! Den heter Electrolux Ultrasilencer och har en styrka på 1800 W trots att den är supertyst! Den har 5 olika styrkelägen som man kan välja mellan också.
 
Vi har märkt många fördelar med dammsugaren så som att den är lätt, enkel att använda och förstås att den inte låter så mycket. Speciellt barnen tycker att det är skönt då dom gärna tittar på barnprogram när vi städar. Vilket absolut inte är något problem med denna dammsugare! Även vår katt Hera verkar inte vara lika rädd för denna som vår förra.
 
Vår förra dammsugare var också väldigt tung och klumpig, vilket den här absolut inte är! Bara en sån sak som den är mindre och lättare gör att man använder den oftare. Det blir inte lika krångligt att ta fram den och använda den.
 
Den enda nackdelen är att den inte riktigt har lika hög styrka som vår gamla (som var på 2000 W) och det märks lite grann ibland. Men fördelarna uppväger helt klart denna lilla nackdel!
 
Är ni nöjda med er dammsugare?
#1 - fröken K | vill bli amatörfotograf

Nej, inte nöjd med min dammsugare. Fick en för några år sen, och den hade bara filter och ingen påse. Tillslut (fast jag bytte filter hela tiden) stängde den av sig för att den blev varm. Så vi köpte en robotdammsugare. Lite bättre i alla fall. :)

Svar: Vi har haft en robotdammsugare som fick gå själv under dagarna när vi var på jobbet men den funkade inte så bra tyckte vi :/
bambi

#2 - Alfva - nu även med Barnprylsbloggen

Nej, usch - just nu är jag inte alls nöjd med vår dammsugare. Hur ofta jag än rengör filter och byter påse så känns det inte som att den suger på full effekt. Får väl snart lägga det på listan över saker som håller på att ge upp.
Låter ju smidigt att kunna dammsuga utan att störa, men är den så pass tyst att man skulle klara av att dammsuga när ungarna sover? Då menar jag såklart inte i deras rum, men i övriga lägenheten.

Svar: Ja, gud ja! Den låter väldigt lite tycker jag! Vi skulle kunna dammsuga när barnen sover, precis som att vi tittar på tv när dom sover. Tror inte att dom skulle störas!
bambi

#3 - Millan

Vi har en likadan! Jag tycker väldigt bra om den, men jag tycker att fästet där man kan "ställa" stången sitter på fel sida om dammsugaren :) Jag skulle vilja ha det på sidan med sladdknappen.

#4 - Satu- med 4 småttingar och gravid

Hej! Vilken mysig blogg du har! :)
Vi har en precis likadan dammsugare och jag är jätte nöjd :) Dock har själva sugningsdelen gått sönder nu:(

Jag har också barn tätt, 4 barn och dom är födda 08, 09 och tvillingar födda 2010 och jag är gravid igen :) Nackdleen är väl att man inte har samma tid med bebisen som med första barnet, men fördelen är ju att dom har varandra att leka med jämt! (fast det blir ju en hel del bråk...)

Kramar!

#5 - Annika

Jag är supernöjd med vår, vi har centraldammsugare från Husky. Har haft den i över 7 år och är som sagt supernöjd. Skulle i och för sig vilja ha en till slang så man slipper släpa släpa 15 meter slang till övervåningen.

#6 - LILITH - boktokig mamma med Borderline

Jag älskar min dammsugare. När mormor gick bort i vintras fick jag hennes eftersom min gick sönder i samma veva. Hon var allergisk emot i stort sett allt och hade en riktig superdammsugare. Sätter man på full effekt är det nästan så att munstycket sugs fast emot golvet :)

#7 - Ulle

Näää, är inte alls nöjd med vår dammsugare! Ena sonen har dessutom kvalsterallergi så vi borde ha något bättre, men det är svårt att hitta rätt i djungeln där ute. :)
Barn med autism har vi ju också så man kan bara dammsuga när de är borta, just pga ljudet. Kanske skulle gå och kolla på en sån här? Är den tystare på bekostnad av sugkapaciteten tycker du?

Svar: Nja, inte så mycket som man kanske tror. Tycker att den suger bra, använder oftast styrka 3 av 5 ändå...
bambi

#8 - Emelie och lilla familjen

En sån dammsugare skulle man haft. Den vi har nu låter helt galet mycket. Jag blir tokig på den höga tonen. Den suger däremot bättre än min gamla, som hade en behållare istället för dammsugarpåse. Visserligen billigt i längden, men dammet hade en tendens att delvis flyga ut när behållaren tömdes.

#9 - Flisan

Åh, en sån skulle man ha!!

#10 - Hanna E

De vi har nu är jag jättenöjd med. Vi har två stycken Miele, en hemma och en i stugan. Den i stugan köpte jag för 21 år sedan och den suger lika bra nu som då. Jag har bara sett till att byta filter minst en gång om året (när jag var själv numera byter vi oftare).
Mielen vi har hemma köpte vi i vintras då vår Electrolux gick sönder efter 4,5 år. Jag var nöjd med Electroluxen också, tills den vägrade starta. Både den nya Mielen och Electroluxen kan man ställa in olika styrkor (och därmed ljudnivå) och för det mesta räcker de lägre effekterna. Annars så tar vi sällan hänsyn till våra barn (alternativt låter dem dammsuga) när vi städar. Å andra sidan anlitar vi en städfirma för grovstädningen så just nu dammsuger vi inte jättemycket hemma.

Men efter att vår Electrolux packade ihop efter "bara" 4.5 år så kommer jag inte att köpa en sådan mer. Jag har blivit bortskämd av Miele (som inte är dyrare vad gäller dammsugare) och kommer att förvänta mig att dammsugare håller i minst 20 år...

#11 - Linda

vi har haft otur med våra dammsugare, har köpt billiga modeller som har pajat efter något år (en av dem kortslöt och brann!) och efter det fick jag nog och köpte en snordyr (tyckte jag då, den kostade 2500 kr) miele och jag lovar att jag aldrig kommer ha något annat märke. den är extremt tålig- klarar fall från trappa (!), har lång sladd, suger jättebra och låter helt ok. den enda nackdelen är att den är tung och ganska klumpig men jag tänker att det är priset man får betala för en stabil och robust maskin som den ju är. hoppas ni blir nöjda med er ultrasilence. :)

#12 - Nenna

Har också en Silencer från dem, fast vi har nog en annan sort för displayen ser inte lika ut som eran. Tror att våran är lite starkare också.

Men vi (jag, det var ajg som krävde en ny dammsugare när jag stått och försökt dammsuga upp en tuss hur länge som helst med den gamla) är verkligen supernöjda. Stora sonen springer inte längre och gömmer sig panikslagen som han gjorde förut. Och hundhåret försvinner så fint så från mattan. =)

#13 - Elinitis

Vi har också en Ultra silencer och jag är mycket nöjd med den eftersom den verkligen är tystare än andra dammsugare utan att ha sämre effekt. Min yngsta var jätterädd för dammsugaren tidigare vilket innebar att vi bara kunde dammsuga när han sov eller inte var hemma, men med ultra silencer kan han sitta framför TV:n och hör inte att dammsugaren går i de andra rummen.

#14 - Helena

Vi har en ultrasilencer vi också, kanonbra dammsugare som är tyst och dammsuger väldigt bra (vi har bara haft billiga dammsugare innan så detta var ett lyft).

#15 - Sara Eriksson

Gnaska komiskt att i onsdags när jag efter flera månaders uppehåll från bloggläsande gick jag in på din blogg och precis i de ögonblicket pajjar vår dammsugare när sambon dammsuger, och detta var de då de senaste inlägget.
Kanske ska införskaffa oss en sån här då:)