bambi

Hur hamnade den där???
 
Alla är så himla trevliga här mot oss. Vi tycker om städaren som städar vårt rum och småpratar ofta med honom och lämnar dricks till honom nästan varje dag. 
 
Häromdagen när vi alla skulle gå iväg efter att ha sovit middag så gick jag och Leah ut först och väntade straxt utanför vår dörr. Jag ser städarens grejer och blicken fastnar på något jag känner igen - Leahs tandborste med apor på!
 
Först blir jag bara så paff att jag inte vet vad jag ska säga eller göra. Jag ropar på maken och visar honom att Leahs tandborste ligger bland städarens städprylar. Hur sjutton har den hamnat där?!? När han kommer så frågar vi honom om tandborsten, hans engelska är inte så jättebra så han säger bara "dirty". Vi säger "okeeeej" och går därifrån som frågetecken. Hur sjutton har den blivit smutsig? Eftersom det alltid är vi som borstar barnens tänder så hamnar aldrig deras tandborstar på villovägar och även om den hade ramlat ner på golvet eller handfatet så ska han väl inte ta den??? 
 
Vi var så fundersamma så vi kände nästan att vi ville ställa lite mer frågor eftersom vi vet att Leah älskar sin apa-tandborste. Men så kommer maken på idén att vi kanske skulle kolla efter om tandborsten inte stod kvar.... och det gjorde den!
 
 
Tänka sig att exakt samma tandborste hade städare som städredskap! Antagligen någon annan som har glömt kvar den.... men han måste tyckt att vi var lite tokiga som ville ha en gammal tandborste?? Så vi förklarade för honom sen att Leah hade exakt samma tandborste.... 
#1 - Fröken svår- mamma till tjejen och mini

Hihi vad tokigt! Han måste verkligen ha funderat vad ni var för konstiga ena.

#2 - maria

Det verkar konstigt, men det är inte helt ovanligt att tandborstar används som städredskap. Det finns många skrymslen och vrår som man inte når med trasa eller svamp. Toaletter, till exempel hålen som man sätter fast toa locket i är bra att gnugga med en tandborste.

#3 - Ulrica

Så kan det gå ibland. Vilken tur att ni inte propsade på att det var eran tandborste ;).
Jag använder också en tandborste för att komma åt på knepiga ställen när jag städar.

Härlig blogg och vilka upplevelser ni är med om. Underbart!

#4 - Millan - två små och mamma mu

haha men vilket sammanträffande! :p