bambi

Snorkling i Marsa Alam
 
Som jag har nämnt tidigare så ligger vårt hotell i ett naturreservat, vilket innebär att precis vid stranden ligger det ett stort korallrev. Man kan bara gå ut en liten bit och så ser man massvis med fina fiskar!
 
Jag har sett allt från en neon-gul ål till små hajar. Maken har även sett clownfiskar.
 
Vattnet är helt kristallklart så jag försökte ta lite bilder med min kamera uppifrån så att ni kunde se hur fint vattnet är och några fiskar:
 
 
 
Tyvärr blev bilderna lite suddiga då det blåste lite och var lite vågigt precis när jag tog bilderna.
#1 - Karin

Kom precis hem från Marsa Alam. Så vackert. Vilket hotell bor ni på?

Svar: Vi bor på Gorgonia Beach
bambi

#2 - Petra

Härligt, när vi var i egypten så påstår min make att han mest såg min rumpa timme efter timme på böljan blå snorklandes ;)

#3 - Beatrice, mamma till skrutten Robin och gravid igen :)

Åhh så härligt! :)