bambi

Frukost på Junibacken och galapremiären av Hokus Pokus Alfons Åberg!
 
Idag var vi inbjudna till galapremiären av den allra första Alfons Åberg långfilmen som heter Hokus Pokus Alfons Åberg. Men innan filmen så var vi först inbjudna till frukost på Junibacken, så vi åkte hemifrån tidigt imorse....
 
 
Det är ju alltid skönt att slippa ordna med frukost själv. 
 
 
Det ordnades med ansiktsmålning. Leah såg ett annat barn som var målad som Hello Kitty så då ville hon också blir det, men jag tror att dom glömde att måla dit morrhåren? Zack ville vara sin favori ninja - Kai (från Ninjago). 
 
 
Sen så hann barnen leka en timme ungefär innan det var dags att åka till bion. Junibacken är verkligen ett favoritställe. Det finns så mycket för barnen att upptäcka och leka med.
 
 
Jag är verkligen oerhört, oerhört tacksam för att vi får gå på såna här roliga tillställningar på grund av bloggen. Jag känner mig väldigt privilegierad (jag säger detta OFTA till maken) och det känns väldigt lyxigt att få göra såna här saker som sätter guldkant på tillvaron för både mig och min familj. Nu är jag ingen kändis, men jag kan störa mig lite på kändisar (som också ofta är på såna här tillställningar) som tror att dom ska ha ännu mer fördelar. Sist vi var på bio så var det en kändis (en som är känd från Let's Dance och Min stora lata familj) som trängde sig före när det stod en lång kö med barn som ville träffa monstrena från Monsters University. Jag kan tycka att det är så fult gjort, speciellt när det är barn som står och väntar och kändisen känner att "här kommer jag och mina barn ska inte behöva stå i kö". Man blir förvånad ibland över hur folk beter sig och tror sig vara bättre än andra.
  
 
Filmen var i allafall superbra! Extra roligt tyckte vi att det var att den handlade om en trollkarl då Zack ska ha en trollkarl på sitt 5-års kalas. Filmen var perfekt för barnen (åldersmässigt) och lagom lång (drygt en timme). Leah tyckte så mycket om den så att hon började gråta när den var slut! 
#1 - Lesthis gothworld

Du förtjänar verkligen allt roligt ni får tillgång att gå på också :) din blogg är alltid mysig, trevlig och intressant.

Svar: Åh, tack! Va glad jag blir! :)
bambi

#2 - Lina

KUL å ses ;) Junibacken verkade också mysigt. Men vi var trötta efter gårdagen, kul då ses vi på torsd, kanske enklare att prata då, full fokus på barnen idag, kramar

#3 - dianasdrömmar

Vi gillade filmen jättemycket, så mysig kram Diana

#4 - Peter Johansson

Bilder ifrån Galapremiären...

#5 - Fröken M

Vilken mysdag !
C och Viggo såg alfons på en förhandsvisning i lördags, och v var eld och lågor när han kom hem.
"Filmen var JÄTTE BRA mamma..." ;)