bambi

Carlings loves jeans
 
Jag var inbjuden till ett av årets BÄSTA events i torsdags. Det var Carlings som bjöd in till ett Denim Session för att fira att dom öppnar 156 nya jeans avdelningar. Dom vill bli bäst på jeans och där på eventet fanns jeansexperter från Carlings och representanter från Levis, Lee, G-Star, Nudie, Diesel och Emmet.
 
 
Deras jeansexpert berättade lite historia bakom jeansen och sedan också vad man ska tänka på när man väljer jeans. Vi fick titta på en hel del rumpor under genomgången... haha...
 
Sen så var det vår tur att prova jeans. Dom såååå otroligt hjälpsamma!! Jag hade 3-4 personer som hjälpte mig att hitta dom rätta jeansen för just mig. Bland annat så var det en jättegullig tjej från Carlings norska huvudkontor som hjälpte mig. Jag är inte så där jätteduktig på norska och när hon tog fram ett par jeans till mig så sa hon "å finne de lys og i mörke". Jag hörde bara det där "lyse i mörkret" så jag frågar henne "va? lyser jeansen i mörkret?!?!". Haha, tur att Natali också var där och kunde översätta att lys betyder ljus på norska.
 
 
Här ovanför ser ni när jag provade jeans, tror att jag höll på och provade jeans i en timme. Men det bjöds även på supergod mat från Taco Truck och live-musik.
 
 
Med mig hem fick jag jeansen som jag valde, ett par G-Star Raw. Vi fick dessa istället för goodiebags och det är faktiskt så mycket bättre att få något som passar just en själv och som man verkligen kommer att använda.
 
 
Jag passade på och shoppade lite julklappar till maken också när jag ändå var i butiken. Och jag gick därifrån med ett stor leende på läpparna för jag hade haft en sån otroligt trevlig kväll med många skratt och jag lärde mig en hel del om jeans. Jag har faktiskt alltid varit en jeanstjej och jag hade en jeans-kategori i bloggen när jag började blogga. 
#1 - Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Hehe, jeans som lyser i mörkret kanske skulle vara något att uppfinna? ;)