bambi

Godaste pepparkakorna
 
Brukar ni göra egen pepparkaksdeg? Jag testade att göra det förra året och det var ju så förvånansvärt enkelt och blev riktigt gott. Det blir till att göra en sats i år igen för att kunna göra ett pepparkakshus, annars så hade jag bara satsat på Arbrå Ångbageris pepparkakor för dom är så ruskigt goda så det går nästan inte att göra godare själv.
 
Jag beställde mina på från Bagaren och Kocken när jag beställde min nya visp till Kitchen Aiden. Efteråt så kom jag på att det kanske inte var så bra att beställa pepparkakor via nätet och att dom ska skickas? Men det var faktiskt inte så krossade. Nästa gång ska jag försöka leta rätt på dessa i nån butik, har hört att dom ska finns typ på Åhlens City eller NK. Nån som vet?
 
 
P.S. Sen så kan man återanvända den snygga burken. Jag såg att det fanns passande etiketter som man kan skriva ut och klistra på burken!
 
#1 - michaela- mamma till tre 💗

så sanslöst fin burk!

#2 - AktivaDagar

Snygg burk! Jo vi gör egen deg... Både degtillverkning och bakandet blir perfekta inslag i vår aktivitetskalender... Trodde i min barndom att det var väldigt komplicerat få till degen, det lät så på vissa, men har nu insett hur lätt det är... Och gott!

#3 - Carolina - Tävla om Den perfekta julklappen 2013

Åh, tokgillar burken! Kram

#4 - LILITH - Boktokig mamma med borderline

Vi gör alltid dubbel egen sats deg och så har vi en riktig pepparkakadag. Problemet är bara att nu till julen ska man hitta plats i kylen över natten för degen.

#5 - Jenny

Jag tror jag har sett sånna där burkar på marknader också. Kan ju finnas på nån större julmarknad kanske.

#6 - Tessa i höghuset

Helt otippat att du inte brukade göra egen pepparkaksdeg! Du som bakar hela tiden :-). Jag bakar nästan aldrig, men egen pepparkaksdeg hör till, jag har min mormors recept som är så mycket godare än köpta. Men så här i början av december är det gott med köpta, sen när man börjar tröttna lite stax efter Lucia brukar jag baka.

#7 - a-k

Mina favoriter det där också, har dock en rosa burk. Dessutom har jag tur då dom produceras lokalt för min del ;)

#8 - Helena - mamma till Eskil o Selma

Jag gör egen deg, vi har ett familjerecept som har lite annan smak än köpe-pepparkakor och som jag tycker är JUL så att baka pepparkakor är ett måste.
Insåg dock precis när jag stod och rörde ihop degen att jag saknar nejlikor så jag måste ge mig ut på jakt efter det nu när jag snart hämtar på dagis..
Bakning imorgon :-)