bambi

Kyckling i hemmagjord jordnötssås
En av mina absoluta favoriträtter när jag ska ut och äta på nån asiatisk restaurang är kyckling satay. Ni vet med sån där god jordnötssås. Nu har jag hittat ett recept på en enkel version av såsen, som smakar ändå rätt så likt den man får på restauranger. Jag gillade den här så mycket så vi har redan ätit den två gånger på en vecka  ;)
 
 
ca 500 g kycklingfilé
1 burk kokosmjölk
2 msk röd curry pasta
2 msk jordnötter, grovt hackade
1 msk socker
1 msk fisksås
 
1. Strimla kycklingen och stek på den i en stekpanna tills den är genomstekt.
2. Ha i kokosmjölk, currypasta, jordnötter, socker och fisksås. Låt koka upp och låt sjuda i ca 5 minuter.
#1 - Världens bästa Maria

Åh, jag som älskar kyckling med jordnötssås. Detta måste jag testa!

#2 - Elin - Livat på torpet

Men det där måste jag testa! Jordnötssås som är så gott!! :)

#3 - Åsa

Hej! Älskar din blogg!
Vad är det för fisksås du använder?

#4 - julia

jäklar va gott, det där kanske man skulle testa :)