bambi

Kyckling i tomat- och currysås
Här kommer ett middagstips på en superenkel maträtt som sköter sig självt i ugnen. Barnen fullkomligt slukade maten igår!
 
 
ca 600 g kycklingfilé
2 ½ dl grädde
3 msk tomatpuré
1 msk kycklingfond
2 tsk curry
 
1. Sätt på ugnen på 200 grader.
2. Dela kycklingfiléerna på längden i 2-3 bitar och lägg i en ugnsfast form och salta lite lätt.
3. I en skål, vispa ihop grädde, tomatpuré, kycklingfond och curry lite lätt. Häll det över kycklingen och gratinera i ugnen i ca 30 minuter. 
 
 
#1 - Lina - Love by LiSi <3

Tack för tipset! Precis den inspiration jag behövde till kvällens middag ;) Dotterns älskar kyckling så det går säkert hem! Skönt med något lättlagat också så man slipper stå vid spisen halva kvällen, med ungen klängandes runt benen ;)

#2 - Longevity - en blogg om hälsa

Kyckling är min favorit så alltid kul med nya recept :-)

#3 - Sofia ljusglimt

Tack för receptet =)
Det ska jag prova i morgon.
Jag köpte hem både kyckling och grädde idag fast jag hade ingen lust att laga nån mat så vi beställde Thaimat istället.

Kram Sofia

#4 - liselotte

Tack för ett bra recept. Gjorde detta till middag idag, gott och superenkelt!

#5 - marie ström

Ser verkligen gott ut! Ska prova en dag.

#6 - Millan - två små och mamma mu

Nu står just detta i ugnen här hemma, fast jag hade bara matlagningsgrädde, hoppas det blir gott ändå :)

Svar: Det hoppas jag med :)
bambi

#7 - Alexandra

Tack för bra recept! Hamnar på favoritlistan över enkel och supergod vardagsmat!

Svar: Kul att höra! :)
bambi

#8 - Emma L

Testar att göra en variant på ditt recept ikväll :) Kyckling i ugn, men med kokosmjölk + lite grädde och paprikapulver, ingefära och lite soja förutom tomatpurén och curryn. Man tager vad man haver liksom! Återstå att se om det blev gott or not ;)

Svar: Det låter gott!
bambi