bambi

Måndagens jobb
Hinner inte blogga så mycket idag eftersom jag har fullt upp på jobbet. Vi diskuterar den underbara romanen The Handmaid's Tale  och jag tycker det är så roligt att verkligen få diskutera intressant litteratur på arbetstid! Sen efter lunch så ska vi prata lite om hur man analyserar litteratur från ett feministiskt perspektiv.
 
Även om jag har roligt på jobbet så kan jag ibland stanna upp och sakna mina gullungar!
 
Ansiktsmålning igår
#1 - Helena - mamma till Eskil och gravid med lillasyster

åh den är så bra den boken!! läste den när jag läste engelska 21-40 p på högskolan och kommer ihåg att jag tyckte den var så annorlunda och intressant, lite samma tema som 1984 och hungerspelen ju, en framtidsvärld där allt är annorlunda..


Svar: Ja, dom är alla böcker om dystopier! Väldigt bra böcker! :)
bambi

#2 - Anonym

Det är bra att teoretisera redan på gymnasiet ur olika perspektiv. Läser själv genus på universitetet och det är jätteroligt att fördjupa sig i.

#3 - Longevity - en blogg om hälsa

Vilken fin bild på dina sötisar!

#4 - dianasdrömmar

Sötisar helst av allt skulle man vilja vara med dom hela tiden :) kram Diana