bambi

På Londons gator
 
Det är så intressant att bara gå runt och titta här i London. Det finns väldigt många gatuartister här jämfört med Stockholm. Jag blev väldigt imponerad av guldmannen här ovanför. Jag och maken stod länge och funderade på hur han gjorde egentligen och kom fram till att han måste ha några slags skenor eller stöd vid smalbenen.
 
 
Obligatoriska fish n' chips måste man ju prova! Även fast jag inte tycker om fisk egentligen så tyckte jag att det var gott!
 
 
Vi har promenerat i stort sett överallt under vår londonvistelse men åkt tunnelbana två gånger. Ena gången var ifrån flygplatsen och då fick vi göra TRE byten. Men det gick bra! Han på flygplatsen som hjälpte oss med hur vi skulle åka sa "ni behöver bara byta tre gånger!".
 
Dom är väldigt hjälpsamma här i London. Det enda som är bökigt med tunnelbanan är att det är trappor nästan överallt (väldigt få rulltrappor och hissar) så det var väldigt jobbigt att ha med barnvagn. Men barnen har fått hoppa ur och gå upp/ner medan vi har burit vagnarna. Men vid varje trappa så har det alltid varit någon som har erbjudit mig bärhjälp (bara mig dock, inte maken!).
#1 - Hanna

Åh, min gamla linje. Bodde i höjd med Hounslow i 10 månader, när jag var au pair. Jag kan meddela att det lät bedrövligt varje gång concorden kom. Så nära flygplatsen! Första morgnarna kom jag upp och sa att de åskat, ändå tills de kom på att det nog var flygplanen (de vanliga då, eftersom concorden inte flög nattetid) jag hört.

#2 - Tess

Oj, när jag varit i London har jag bara behövt byta en gång i tunnelbanan från flygplatsen. Lyxigt eller :-) Ja, man är van alla rulltrappor i Stockholms tunnelbana så man blir lite paff över avsaknaden av dessa på många ställen i London :-S