bambi

Trafalgar Square
 
Idag hade vi två mål: Hamley's (den stora leksaksaffären) och Harrod's men när vi promenerade så snubblade vi över Trafalgar Square som ligger väldigt nära Covent Garden (där vi bor). För helt plötsligt så var vi på ett torg med en massa stora fina statyer och fontäner!
 
 
Det är det som är så häftigt med centrala London, att man hittar hela tiden en massa fina statyer och kända ställen som man har hört talas om! 
 
#1 - Erica

Men vad lite fåglar? Det brukar ju svämma över med duvor på Trafalgar Square, som är jätteroliga att mata. Ser så mysigt ut med en liten Londontripp!

Svar: Vi såg inga alls där, däremot var det mycket fåglar i Hyde Park!
bambi

#2 - Emely Tuväng

Åh, så mysigt ni verkar ha det. :)

#3 - Lina

Fina och färglada barn bland allt det grå! Hoppas ni får en fortsatt bra semester!

#4 - Mrs Freckles

Har inte kikar in har pa lange - vilken fin ny design pa bloggen! Och sa ar ni i London, min hemstad nufortiden. Efter 12 ar sa har jag fortfarande inte kikat in pa Hamleys, ens sedan jag fick barn. For rorigt runt Oxford Street ;-) Daremot har det blivit Disney store manga ganger...Finns sa manga fina museum, och gratis, for barn i London! Sjalv ska vi till V&A Museum of Childhood pa mandag. Ha det sa fint pa resten av resan!

#5 - Maria

Åh jag är så avundsjuk :-D Har aldrig varit i London, men om ett år fyller jag 30 och då ska jag banne mig dit! :-)

Jätteroligt att du uppdaterar och låter oss "följa med" på resan!

#6 - Sofie

Kan tipsa om Science museum, massa saker för barn och gratis :) Tunnelbana: South Kensington

#7 - Världens bästa Maria

Lite lustigt att min namne ovan vill dit på sin 30-årsdag. Det var nämligen då jag var i London för första gången jag också :-) Hade jättemycket seminarier i skolan vid just den tiden så vi tog en snabbtur över till London. Åkte på min födelsedag, gick och såg en musikal (köpte biljetter billigt på Tkts), sov en natt på ett litet pyttehotell och åkte sedan hem dagen därpå. Jättemysigt!