bambi

Dagens Zack
 
Jag är så glad att Zack fortfarande gillar rosa, för jag vet att han påverkas såååå mycket av kompisarna just nu.  Jag hoppas att han alltid kommer känna att han kan och vågar ha på sig det han själv tycker om även om kompisarna inte klär sig likadant.
 
Dom rosa mysbyxorna är från Vossatassar och tröjan är från Mini Rodini.
 
 
#1 - Hanna E

Det kommer också från sonen som är drygt 5 år. Många kompisar säger att de inte tycker om rosa eller lila. Min son säger dock att han gillar alla färger och jag brukar bara kommentera det med att han har många fler färger att välja mellan än kompisarna som kategoriskt väljer bort vissa färger.

Läste en tweet häromdagen om en konversation som hade blivit överhörd i sportaffären där det skulle köpas in fotbollsskor. Sonen valde ett par rosa och pappan undrade om det inte var en tjejfärg. Då svarade sonen att det finns inte tjej- och killfärger längre.
Det tyckte jag var ett väldigt bra svar.