bambi

Dagens Zack - i totalt osponsrade kläder
 
Idag har det verklilgen varit varmt i Stockholm! Vi har haft 22-23 grader så det blev shorts-premiär för barnen! 
 
Zack i en ny t-shirt från Polarn o. Pyret och i nya shorts från Nova Star.
 
Det har varit lite kommentarer dom senaste dagarna här på bloggen angående att det är mycket sponsrade inlägg. Jag följer alltid marknadsföringslagen och är tydlig med när jag har fått något sponsrat men ibland skriver jag om saker som jag själv har köpt eller som jag tycker om (t.ex. Panduro Hobby, Häagen-Dazs och IKEA nu på sistonde) som är totalt osponsrade inlägg (likaså detta, kläderna som Zack hade på sig idag har jag köpt för egna pengar). Men jag tror att det kan uppfattas som mycket mer "reklam" bara för att jag även tar med såna inlägg? För när jag räknade hur många sponsrade inlägg det var på första sidan av bloggen så var det bara 3-4 stycken (av 15 inlägg), vilket jag inte tycker är så mycket.
 
Självklart så är det olika var man tycker att gränsen går för "mycket" sponsring/reklam men jag försöker hela tiden hitta en balans när det gäller sånt. 
#1 - ladydahmers.blogg.se

Jag tror problemet ligger i produktplaceringar snarare än i faktiskt spons. Jag skrev mer om olika produkter tidigare innan jag insåg att det är reklam, om än obetald sådan och att det i publiken egentligen spelr mindre roll vilket som är just sponsrat och vilket som inte är det. Eller? Jag kan ha fel men jag tror det är där kärnan ligger. :-)


Svar: Men jag vill ju kunna tipsa om sånt jag köper själv också och det ser jag inte som reklam. Det är något som jag har gjort ända sen jag började blogga och det intresserar mig.
bambi

#2 - ladydahmers.blogg.se

Jo jag vet, jag fattar precis hur du menar. Jag bara reflekterar lite över om det verkligen är värt det? Och om man kanske ska dra ner på tipsandet till sånt som man verkligen verkligen älskar? Så har jag resonerat kring mitt eget bloggande.

Dock så kan man aldrig göra alla nöjda så kör på det du trivs med. det är ju ändå DIN blogg och passar det inte så kan man rulla iväg till nån annan. <3

#3 - Longevity - en blogg om hälsa

Jag älskar din blogg! Tycker du har en perfekt blandning av allt. Framför allt tilltalar den mig estetiskt, jag är en bildmänniska. Spelar inte så mycket roll vad du skriver om alltså (inom rimliga gränser förstås haha). Din blogg är en av få som jag besöker flera gånger om dagen

#4 - Sara

För mig är alla blogginlägg som radar upp märken och inköpsställen reklaminlägg. Sen om bloggaren är sponsrad eller ej lägger jag ingen vikt vid. Så för mig är det betydligt fler än de 3-4 inlägg av 15 som jag klassar som reklam.

Jag läser din blogg för dina inlägg om bakning och psykologi, men jag förstår att reklaminläggen och tävlingarna måste finnas för att du ska fortsätta driva din blogg. Fortsätt med det :-)!

#5 - Fnulan

Men åååå folk ska tycka så mkt... Jag länkar ofta till sånt jag gillar, köper själv eller så. Jag har inte mycket sponsrat dock.. Fortsätt som du gör för det är du!

#6 - Rita

Jag vill jag såklart gärna veta exakt vilka inlägg som är sponsrade, men det tycker jag du lyckas ganska bra med. Sen så älskar jag ju kläder så just de inläggen spelar inte så stor roll om du är sponsrad eller inte, för jag har ändå ganska stor kunskap och personlig erfarenhet om en massa märken och har redan en egen uppfattning om de flesta märken. Däremot tycker jag det är kul att bli tipsad om nya slags kläder och märken. Leksaker är jag inte så jätteintresserad av, men läser ändå alla inlägg. Jag tycker jättemycket om din blogg som den är nu!

#7 - Petra

Din blogg är en favorit, helt klart! Tycker absolut inte att det är för mycket reklam. Jag blir gladeligen tipsad om kläder/leksaker/märken osv, tycker det är kul!

#8 - dianasdrömmar

Vännen, det är din blogg och du bestämmer,gillar tips på mode,inredning mm och ser det inte somsponsring, omjag inte skriver var produkterna kommer ifrån får jag genast frågor var jag har köpt dom, pris etc så numera väljer jag att skriva var de kommer ifrån hela tiden stor kram Diana

#9 - isabel

För mig som läser så gör det ingen skillnad om tipset är just tips eller spons... Det blir ju ändå som "reklam" och det känns lite opersonligt och tråkigt att läsa -men självklart skriver du om vad du vill, fast som läsare hade jag uppskattat mer om föräldraskap osv Sånt du annars skriver om =)