bambi

Att umgås med andra bloggare
 
Det är alltid en speciell situation när man blir en liten grupp bloggare som ska umgås en längre stund. Efter 6 år som bloggare så känner jag alltid flera stycken på såna här events men det är också roligt att lära känna nya bloggare. Oftast så har man en hel del gemensamt utöver bloggen. Men när bloggen är en stor del av ens liv så kan man prata rätt länge bara om det.
 
Men jag brukar vara rätt så reserverad när jag är bland nya människor. Jag är inte blyg, för jag är rätt så van vid att tala inför folk i och med mitt jobb som lärare, men som andra har påtalat så är jag rätt så svår att lära känna. Jag släpper inte in vem som helst och det tar lång tid att verkligen lära känna mig. 
 
Den som jag tror att jag har lärt känna allra bäst, enbart via bloggen, är Natali. Men vi har egentligen känt varandra i många år, för vi hade Odd Molly som ett gemensamt intresse och träffades på Odd Molly-träffar för flera år sen. (Jag räknar inte Linda för vi kände varandra innan vi bloggade, vi var nämligen kollegor för många år sen.) Natali övernattade också på Scandic Anglais och vi hade en sueprtrevlig kväll med några glas vin och tre-rätters.
 
 
Men några som jag inte hade träffat förut men fick lära känna lite mer var Patricia, Linda och Atousa, bland andra.  Love, Deer och Matilda som jag känner lite sen innan var också där.
 
 
 Det var Jamie Oliwer hade satt ihop menyn som bestod av en förrätt med anka, friterade rödlökringar och granatäppelkärnor. Huvudrätten var revbensspjäll och efterrätten var yoghurt med päron, tränbär och maränger.
#1 - Linda Stellberg

Men ååääh vad maten såg god ut på dina bilder. Till och med elefant ribsen.

Trevligt att träffas / L

#2 - Laura

Friterad anka lät inte så gott... men rödlökringar är mumma! :)
Trevligt med hotellvistelse och en middag men nya och gamla bekanta. Hoppas du njöt ordentligt! Kram

#3 - Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥

Sötaste :) Maten ser ju god ut på bina bilder hahaha.

#4 - Popprinsessan

Ja, visst är det speciellt med ett gäng bloggare! Men så många härliga människor jag träffat via bloggen. Tycker bara att man sällan hinner prata så mycket när man väl träffas.
Trevlig kväll!

#5 - Lina

Ni verkar också haft det skönt :) kram

#6 - Musikalmamman

Härligt att umgås IRL! Men maten var nog godare ön det ser ut...Det e en av orsakerna till att jga gillar Instagram, man är aldrig längre än ett filter bort för att få riktigt snygga bilder=)
Allt gott och titta gärna förbi!

#7 - Linda

Såg gott ut. Verkar som om ni hade en riktigt trevlig kväll också:)

#8 - Carolina

Det ser väldigt gott ut! Kram

#9 - Christine

Hur var maten? Är det något som inspirerar dig till veckans meny?

Tack för allt underbart bloggande! :)