bambi

Injektioner och blodprover
 

Igår och idag har jag fått thyrogeninjektioner och igår även tagit blodprov. Jag får injektionerna intramuskelärt, vilket betyder i muskeln. Då har jag fått en lång nål (så att den kommer in i muskeln) i låret. Jag blev stucken två gånger igår då första gången gjorde det ont en lång väg ner på låret. Hon trodde då att hon hade träffat en nerv och gjorde om.

Efteråt fick jag sitta och ta det lugnt, så att dom kunde ha lite koll på mig. Sen åkte jag hem och då hade jag mest ont i låret men mådde bra annars. Det kändes som om jag hade blivit stucken av ett bi i låret. Gjorde ont och sved.

På eftermiddagen åkte jag och hämtade barnen och då började jag känna lite lätt illamående och skakis i kroppen. Det kändes helt klart som om kroppen inte var sig själv!

Jag sitter och skriver detta i ett väntrum. Det blir många såna den här veckan…