bambi

Bounce

För ett tag sen så var jag och barnen på Bounce vid Kungens Kurva. Det är en trampolinpark. Dom har även en parkour-avdelning.

Jag kommer ihåg när vi körde till Danmark i somras så åkte vi förbi flera såna här trampolinparker i lite olika städer. Det verkar vara det nya ”leklandet”.

 
 

Barnen tyckte det var jätteroligt och även jag hoppade lite. Som ni ser här ovanför så är det bra motion!

Vi har ju en stor studsmatta själva, men barnen använder inte den alls så ofta som jag hade önskat. Men det blir lite annorlunda på ett sånt här ställe där man kan hoppa på långa studsmattor eller såna som ger extra hög studs. Men det var dyrt med ett besök och man behöver även köpa deras egna strumpor för att få hoppa. Man bör också boka tid för det är bara ett visst antal personer som får hoppa samtidigt, vilket är toppen för det blir aldrig trångt eller överfullt nånstans. Däremot så reagerade jag lite på att jag var nästan den enda vuxna som var med och hoppade. Det var nästan bara barn annars, så det kändes lite ”lekland” över det hela.