bambi

Julfirande med stora och små
 
Hej vänner! Det har varit lite tyst här i bloggen i några dagar. Det är förstås för att vi har haft fullt upp med julfirandet. Jag hoppas verkligen att ni har haft en fin jul. Det har vi! Som vanligt fullt hus, vilket jag älskar! Jag älskar verkligen att barnen får uppleva såna här härliga jular med släkt och familj. Det fick inte jag, så det känns extra kul att dom får det.
 
 
Även om Zack och Leah inte tror på tomten så kom tomten ändå och delade ut julklappar.
 
 
För lill-kusinen så var detta första julen. Snart blir hon ett år!
 
 
Efter ett tag så såg det ut så här! Ändå tyckte jag att vi inte hade köpt så många julklappar (men det hade vi visst….) för vi köpte inget efter Black Friday, så det kändes liksom som om vi inte hade köpt nåt… jag hade typ hunnit glömt bort allt vi hade handlat….
 
 
Zack var så glad att äntligen få sitt Nintendo Switch. Han är ett riktigt stort Super Mario fan, så nu kan han äntligen spela Super Mario Odyssey.
 
 

Efter all julmat har vi lite som tradition att spela lite spel, eller kortspel. Denna gång fick det bli Super Mario Monopolet (Monopoly Gamer, tror jag att den heter) som Zack fick i julklapp. Det var väldigt krångliga regler och inte alls som vanliga Monopol….

Sen på Annandagen så åkte vi över till min syster för att fira jul där också.

 
Hon bjöd på taco-buffé. Väldigt gott, då vi var lite trötta på julmaten….
 
 
Varje år gör min syster detta jättestora pepparkakshus. Det går åt 3 kg pepparkaksdeg!
 
 
 
Julklappsutdelning med kusiner och kusinbarn.
 
 

Lek med ballonger och en liten te-bjudning blev det också…

Puh, man blir lite trött efter all julfirande och snart är det dags för nyår också. Bara att ta nya tag, eller hur?  😉