bambi

Ett eget zoo för gosedjuren
 

Min pappa älskar att bygga och snickra. Han fyller snart 80 år, men är ändå väldigt pigg och tycker om att ha snickeri-projekt att sysselsätta sig med. Han har bland annat byggt barnens trädkoja i trädgården, som vi ofta får en massa beröm för. Nu önskade jag något att förvara alla Leahs gosedjur i. För det börjar ju bli rätt fullt i sängen! Då såg jag en sån fin inspirationsbild på ett ”zoo” för gosedjur. Jag visade denna bild för min pappa och vi pratade lite om måtten och allt… och sen 1½ månad senare kom han hem med denna till oss!

Repen är elastiska så att man enkelt kan ta in och ut djuren. Det finns hjul på den så att man enkelt kan flytta runt den också. Vi har pratat lite om att kan bygga en skylt där det står ”Leahs zoo” också.

 
 

Zoo:t blev snabbt fullt…. haha.. ändå är inte detta ALLA hennes gosedjur!

Jag tänkte att detta kanske kunde vara ett roligt projekt för andra att pyssla med under sommaren?