bambi

Crash! Boom! Bang! ...på bilen...
Kommer ni ihåg det som hände under natten? Jag vaknade ju och var orolig att nåt hände vår bil som stod utanför, men sen när jag tittade ut och såg det här så såg det som om allt hade landat på trottoaren. Vår bil stod bakom den vita bilen på den bilden.

Men jag tänkte att vi går förbi bilen för säkerhets skull när vi skulle ta en eftermiddagspromenad och då möts jag av det här:


Värsta bucklan och lyktan är trasig! Typiskt att när något händer så ska det drabba mig (jag påpekade ju att det var sällan något sånt här hände...)

Men på vindrutan satt en lapp:


Till och med jag som är lärare hade svårt att tyda vad det stod! Men jag ringde numret på lappen:

Jag. -Hej, min bil är tillbucklad och jag skulle ringa detta nummer.

Polis: -Ok, vad står det för diarienummer på lappen?

Jag. - Ehum, jag kan tyvärr inte tyda vad det står längst ner på lappen...

Polis: -Ok, vad har du för registreringsnummer?

Jag uppger mitt reg. nummer...

Polis: -Jaha, det är någon som har fått spel och kastat ut sin tv genom rutan.

Jag: -Jaha, är det det som har landat på min bil?

Polis: -Men han är gripen och vi vet vem han är, så du ska ringa till ditt försäkringsbolag så kommer dom göra en anmälan åt dig och kräva honom på pengar.


Så... då ska bilen in på verkstaden ännu en gång. Jag vet inte om detta är 11:e gången på 3 år som vi lämnar in bilen... suck.. alltid är det nåt med bilen...
#1 - jossan

usch vilken otur! och vilken gaaaaaaalen människa att slänga ut sin tv sådär... tänk om det varit en människa nedanför!!



föresten, finns det ingen lista nånstans vilka mammabloggare som vann i alla kategorier?

#2 - Bina - everydaymolly

Förlåt men HUR I HUNDAN får man ett spel och kastar ut sin tv kl. tre på natten?? GAH personen kan inte varit helt i form..

#3 - Pingla

Men jeeeeeez! Vad är oddsen? Maximal otur.



Vad säger man till försäkringsbolaget?

-"Vi har fått en jättebuckla på bilen."

-"Jaha, vad orsakade det då?"

-"En nedfallande TV!!!!!"

-"Yeah right..."

#4 - Nina

Vilken otur!

#5 - Marlene

Vilken otur, men skönt att det satt en lapp i alla fall :)

#6 - Nina

Men...???? O J ! ! !

#7 - Soya ★

Haha oj. Förlåt om jag skrattar men hur stor är chansen liksom? ;)