bambi

Freud var inte snäll mot oss psykologilärare

På tal om äckliga ord... så kom jag att tänka på hur det är som lärare när man undervisar i psykologi och kommer till det psykodynamiska perspektivet och Freud.

Freud var inte snäll mot lärare när han döpte utvecklingsstadierna till orala fasen, anala fasen och falliska fasen. Tänk er att stå framför en hel klass med tonåringar och så ska man prata om analafasen! Det var inte lätt i början! Men man vänjer sig. För mig är det vanliga termer och jag kan lätt prata om dom, men det blir alltid en massa fniss och skratt när man börjar prata om Freud.

#1 - Bina

fniss Tur du är van ;)



Trevlig helg!

kram Bina

#2 - Linda Andersson

Minns en biologilärare vi hade, han var INTE bra, vi skulle ha sexualundervisning... läraren stod vid katedern och var allmänt generad...

#3 - Annette

Ojojoj jag kan tänka mig att det blir lite mer fniss än på sexualkunskapen till och med med dom orden på det..