bambi

Zacks matschema


Jag fick en fråga angående Zacks matschema och nu när jag inte alls ammar längre så ser det ut så här:

ca 06.30 - 07.00   Frukost: En portion gröt
ca 11.00 - 12.00   Lunch: En stor burk mat + en halv stor burk efterrätt
ca 14.00 - 15.00   Mellanmål: En stor burk med mellanmål (yoghurt eller frukt)
ca 17.00 - 17.30   Middag: En portion gröt

Han har börjat bli lite mer hungrig på kvällarna så ibland får han en halv stor burk med mat runt kl.19 också.

Det kan tyckas att det är lång tid mellan frukost och lunch, men där emellan så brukar han sova 1-2 timmar. Han brukar inte visa att han är hungrig framåt kl.11... lite konstigt tycker jag själv att han klarar sig så länge på frukosten!


Han tycker inte alls om välling så därför blir det gröt två gånger. Vi har försökt med välling flera gånger, men det går inte!

Förut när Zack var 6 månader och jag fortfarande ammade så såg hans matschema ut så här.

#1 - Made in Sweden

Tycker du om roliga klipp???? isåfall besök: http://www.madeinsweden.se/

och kolla in när Laila Bagge får ett skrattanfall mitt under en inspelning eller kanske när Andres Bagge dansar?!

#2 - Anna

Hm, han äter bra din kille. Min äter oftast bra men ibland väldigt dåligt, jag tror att det beror på att han vill äta själv nu... Han fyller snart tio månader. Och ja, vi ammar fortfarande. Jag kommer aldrig kunna ha mina vanliga kläder känns det som.

#3 - Madde - Smillas mamma

Min lilla ville inte heller ha välling. Jag tyckte att hon skulle ha det för ett adet var billigare än ersättning. (kunde inte amma) Jag fick trotsa med henne men upptäckte sen att välling som i nte är fyllt lika tjock som den ska vara och lite päronpuré i gjorde susen. Sen så trappade jag ner på puren och gjorde vällingen tjockare och nu tar hon den utan problem. Bara ett litet tips om du skulle vilka börja med välling! =)



Ha det bäst!