bambi

Fredag
Ja, jag mår hyfsat nu. Detta beror förstås på att jag inte har ätit något idag ännu. När jag inte äter något så finns det ju inget som vill upp. Men jag kan ju inte svälta mig hur länge som helst för till slut så blir jag helt skakis och då vet jag att det är nog dags att äta något.

Jag har ett sug efter fet mat. Jag äter smör på mackorna, vilket jag aldrig brukar göra!! Och jag äter kött med en massa bearnaisesås! Verkar som om kroppen vill ha fett...

Jag har fått en liten mage också, men inte gått upp i vikt. Så det verkar som om bönan växer som den ska i allafall. Är i vecka 12, snart 13 tror jag... har inte stenkoll på det där just nu.

Ha en trevlig fredag! Nu ska jag försöka äta nåt...
#1 - Ina

Det är nog din kropp som vill ha det där proteinet och fettet, den är ju ganska klurig kroppen som säger till och ger signaler om vad den behöver. Helt fantastiskt egentligen! Båda mina graviditeter har jag gillat potatis och tomater... I början då jag mådde lite kymigt ville jag ha kall fräsch mat typ citronfil (som jag berättade om) sallad, grönsaker etc.

Hoppas verkligen du mår bättre snart!!

Jag är också en sucker för Nutella, fast jag är det hela tiden tyvärr hi, hi inte så nyttigt precis...

Kram på dig!!

#2 - MADDZAN - Bloggare Mot Bröstcancer

Hej tjejen!



Nu är det Rosa Månaden vilket innebär all-eyes-on-bröstcancerforskningen! Fantastiskt eller hur! Jag & en tjejkompis har startat insamblingen BLOGGARE MOT BRÖSTCANCER på Cancerfondens hemsida! Allt vi vill är att du tar EN MINUT av din till till att klicka på den här länken: http://fruktbus.blogg.se/2009/october/bloggare-mot-brostcancer.html, läsa den väldigt korta informationen och sms:a en liten slant på 50 kr!



Dessutom får du väldigt gärna använda bilden & texten på min blogg och lägga upp på din blogg!



KOM IGEN NU, HJÄLP OSS SPRIDA DETTA SÅ VI TILLSAMMANS KAN BESEGRA BRÖSTCANCER!

#3 - Nina

Skönt att du mår lite bättre i alla fall ; )



Trevlig helg!

#4 - Sofie

Kroppen är nog expert på att känna vad den behöver, så det är bara att följa signalerna :)



Jag var också väldigt sugen på fet mat de första veckorna. Petade bort all sallad från tallriken och öste istället på med extra majonnäs. Jag som inte ens gillar majonnäs...?

#5 - Tabby

För mig funkade nudelsoppa då och då och någon slice pizza. Konstig nog funkade pizza ibland :-).

#6 - Josefine

För mig var det tvärtom: så länge jag åt mådde jag inte illa... : )



Kram, hoppas det blir bättre snart!

#7 - Angelica

Längesen jag var här inne kom jag på och gick in idag... GRATTIS! Så det ska bli en ny liten parvel för er. Kul.

Hoppas ditt illamående går över snart. Vet hur det är... NOT FUN! Men jag hade tur att inte kräkas något.

#8 - mammagladh - hur sover ni?

Vad skönt att det börjar släppa, äta är ju trots allt viktigt för både dig och bönan!



Hoppas du har en trevlig lördag?

#9 - johanna jordgubbe

lite reklam för en god sak..



LÅT GRISEN VÄXA TILL BRISTNINGSGRÄNSEN!! kika in hos mig.. var god och bli glad!



http://jojordgubbe.blogg.se

#10 - Nina

skönt att du känner dig bättre!



du har inte varit eller ska på underbara barn mässan?