bambi

Quesadillas - ett gott och enkelt alternativ till tacos!
Om ni har tröttnat på dom vanligaste varianterna av tacos så kan jag varmt rekommendera Quesadillas! Ikväll gjorde sambon detta för andra gången och det är verkligen mumsigt. Förut så var jag insnöad på Tacogratäng, men nu är det bara Quesadillas som gäller!

Dom är enkla att göra, supergoda och är väldigt enkla för barn att äta!


Detta behöver du:
Köttfärs/kyckling
Kryddmix
Lök
Ev. paprika och majs
Tortillabröd
Riven ost
Tacosås

Så här gör du:
Först steker fyllningen, vilket kan vara köttfärs eller kyckling tillsammans med kryddmix, lök och eventuellt paprika och majs.

Sen så lägger du fyllningen åt sidan och lägger ut ett tortillabröd. Sprid ut lite av fyllningen på tortillabrödet, häll på lite tacosås (några matskedar) och strö över ost så att det täcker fyllningen. Lägg sedan på ett till tortillabröd som lock och stek i stekpanna några minuter på varje sida. Dela sedan den i fjärdedelar eller mindre "tårtbitar".
#1 - Malin - brandteknologen

Låter gott! Själv sitter jag just nu och äter kycklingtacos (tacokryddad strimlad kyckling, sallad, tomat och avocado i tortillabröd) =)

#2 - Sofi

Det lät supergott, måste testas imorgon! Har hela frysen full av kyckling :D

#3 - Mrsberhardssom

Fin och inbjudande blogg du har.

#4 - Mirva ♥

Hej Bambi!



Tusentack för tipset, skall testas omgående då vi är riktigt trötta på vanliga tacos.



KRAM Mirva

#5 - Förvirrade Morsan

quesadillas är otroligt gott! föråt mig nästan på det när jag bodde i USA=)

#6 - Susie i köket

Quesadillas är ju supergott. Nu blev jag hungrig=)

#7 - hämorhoiden

Mycket godare, tacos går ju bara sönder.