bambi

Kvinna minns din styrka


Jag hittade detta målat på marken nere vid Tanto och kunde inte låta bli att fota  :)

Någon verkar tycka att vi kvinnor behöver en påminnelse?

Jag känner mig riktigt stark när jag tänker på mina två förlossningar (och jag älskar förlossningsberättelser, läste nyss LadyDahmers som ni hittar här och min första hittar ni här och min andra här).

Jag känner mig stark när jag tänker på att jag har klarat mig igenom två jobbiga graviditeter. Blä, va jag har hatat att vara gravid!

Jag känner mig stark när jag trots en enorm trötthet sitter och leker med Zack samtidigt som jag ammar Leah.

Jag känner mig stark när jag säger ifrån och säger till om det är något jag vill eller inte vill. Jag förtjänar att ha det bra och att må bra!

Jag känner mig stark när jag tänker på att jag har utbildat mig till det jag ville bli och skaffat mig ett jobb som det. Jag har tagit tag i min egen framtid och sett till att den har blivit som jag själv har velat.

Jag känner mig stark när jag tänker på att jag har klarat att ta mig igenom cancerdiagnos, undersökningar och operation och känner mig ändå glad och lycklig!



När känner du dig stark? Skriv gärna ett blogginlägg om det och minns din styrka (länka gärna hit och låna gärna bilden - om du vill)!
#1 - Petra

Vilket bra iniativ! Jag bloggar inte, så jag skriver här istället.



Jag känner mig som en stark kvinna när jag tar den där joggingrundan även fast jag hellre sitter på soffan. Jag känner mig stark när jag vågar visar mina känslor inför andra. Jag känner mig stark när jag skriver på min bok.



Tack Bambi för en bra blogg

#2 - Emmelie

Vill gärna lära mig känna mig stark o inse man är bra o man duger.

Men hur?



Ja självklart är jag stark o stolt när jag tänker igenom på graviditet, förlossning o allt jag gjort för min dotter hittils.

#4 - Milo

Jag känner mig stark när jag tänker på hur jobbig förlossningen var med barn nummer två (slutade i akut kejsarsnitt). Jag känner mig ännu starkare när jag tänker på att jag vågade bli gravid igen trots att jag visste att barnet nog skulle födas med kejsarsnitt (jag var livrädd). Kanske bloggar om det. :)

#5 - Apan trimmar och slimmar

Jag känner mig stark när jag springer 45 minuter utan att stanna. Då är jag superwoman. Ses imorgon vännen. Kram!

#6 - Milo

Skrev helt fel... barn nummer ett skulle det stå. :)

#7 - Elin

Jag länkade, lånade bilden och skrev ett eget inlägg :)

Du är verkligen stark!