bambi

Påminnelser
Idag när jag och Leah hade varit och handla så såg jag min husläkare, hon som gav mig mitt cancerbesked. Det konstiga är att hon gick på andra sidan gatan tillsammans med en grupp av människor (säkert kollegor som hon hade ätit lunch tillsammans med). Hon hade en brun jacka på sig och stack inte ut på något vis, men ändå såg jag henne direkt.

Genast kom alla minnen tillbaka, tillbaka till den dagen då hon gav mig beskedet. Till den dagen så jag skulle ha en anhörig med mig när jag skulle träffa henne.

Jag tänker inte lika ofta på cancern som förut, men någon gång per dag blir det nog. Lite oftare nu när jag snart ska bli inlagd och få strålbehandling. Varje gång posten kommer så väntar jag mig en kallelse från sjukhuset...
#1 - Alexandra

Hej! Jag har en liten fråga om knutan du hade på halsen tidigare, var den stor, liten, gick att röra på? =) Tacksam om du svarar, har själv en knuta på halsen som jag är nojjig över. med vänliga hälsningar Alexandra

#2 - Marie-Louise

Men usch vad jobbigt. Jag förstår verkligen att allt kom tillbaka då när du såg henne.

#3 - Anonym

jag undrar om rädslan någonsin kommer försvinna. Jag är super nojjig/livrädd nu för att cancer ska komma tillbaka, fast jag räknas som cancerfri men går på kontroller och sannolikheten att jag ska drabbas av cancer igen (i samband med den jag hade) typ inte finns...kram