bambi

Cookiebrownies

Det är helt klart mitt favoritrecept just nu! Så JÄVLA gott! Jag älskar brownies och är självutnämnd brownieexpert och dessa brownies får den perfekta krämiga konsistensen (efter en natt i kylen, så man måste ha lite tålamod!). DESSUTOM så får man den goda kakdegen till! Kan det bli bättre? Det bästa av två världar! Ni kommer INTE bli besvikna, jag lovar!



150 g smör
200 g mörk choklad
4 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 krm salt

Cookiesmet
50 g smör
1 ½ dl farinsocker
1 ägg
2 dl havregryn
1 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
75 g mörk choklad, grovt hackad
½ dl nötter (gärna valnötter eller hasselnötter), grovt hackade

1. Klä en ugnssform (ca 20 x 30 cm) med bakplåtspapper. Sätt på ugnen på 200 grader.
2. Smält smöret till browniesmeten. Bryt chokladen i mindre bitar och smält den också. Blanda till en jämn smet och låt svalna lite.
3. Vispa upp äggen lätt tillsammans med sockret och rör ner chokladsmeten.
4. Blanda mjöl och salt och rör ner i smeten. Rör till en jämn smet.
5. Fortsätt med cookiesmeten. Smält smöret och rör ner sockret. Tillsätt resten av ingredienserna och rör ihop till en tjock smet.
6. Bred ut browniesmeten i formen och klicka ut cookiesmeten ganska tätt (och tryck ner den lite i smeten).
7. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 18 minuter.
8. Låt kakan svalna helt och låt den stå i kylen över natten för helt perfekt konstistens!



P.S. Gilla gärna inlägget på Bloglovin' så att fler få ta del av detta underbara recept!!

#1 - keela

kul att du är med och tävlar!:)

#2 - Johanna

Härligt och gott!!! Den ska testas :-)

#3 - Millah

Hej... Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Lottar bl.a ut Britney Spears nya parfym!



Var gärna med och tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

#4 - matilde

att du inte rullar fram????????????? jag går upp 5 kg bara jag läser dina recept.



vem äter upp alla kakor?



här hemma är det jag och dottern som är väsrta gottegrisarna och det syns ju tyvärr på mig :-((



Mannen hjälper ju inte till att äta upp det goda...ha....haa........

#5 - Hallontuva

Jag älskar cookies men har aldrig hittat något riktigt bra recept, nu hoppas jag på dem du har! Och som vanligt vattnas det i munnen bara jag läser. Men som matilde skrev innan, känner viktuppgången vid bara tanken...kanske är det värt det dock? :)

#6 - jenny

Cookiebrownies?! Skämtar du med mig? :D

Dräglar fortfarande över de sista bitarna Snickers-kladdkaka, som var helt guuuuudomligt god!!! MUMMA MUMS!!

#7 - Anonym

Mumms mums!

Hit kommer jag fle gånger:)!

#8 - Elin

Svar: Det blev den verkligen :)

#9 - Anonym

Ser helt magiskt god ut. Det där ska testas.

#10 - Ketchupmamman

Jisses. Så vidrigt gott. Mina nya hakor hälsar och tackar.

#11 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - ska gifta sig i Thailand!!! ♥ ♥ ♥

jenny Denna var mycket godare än Snickerskladdkakan!! Faktiskt!!



matilde Det är tur att man har många vänner som kan komma och hjälpa mig att äta upp alla godsaker :)

#12 - Magnetsmycken

Men muuums!

Så sjukt gott ut!

#13 - Nina

Åh vad gooott!!

#14 - Nathalie

Jag DÖR vad gott det ser ut!

#15 - Sara - Ensamstående mamma

Oh my så gott det ser ut.. Och jag som inte ens brukar tycka om kakor, tårtor och bakelser :P

#16 - Ida we

MUMS! Ser riktigt gott ut :D

#17 - Caroline

den där ska jag testa att göra i morgon och servera på fredag! Ser gudomligt gott ut!!

#18 - Mochride - mitt hjärtas röst

Vad gott :) Det här ska testas :)

#19 - Heidi

Bakade denna till min sons födelsedags kalas i dag,gissa om den fick topp betyg :) Jag tog även en liten bit innan kalaset drog igång, va ju tvungen o provsmaka och kan säga det va ett halleluleja moment för en choklad älskare =) Denna kommer garanterat o bakas igen

#20 - Mia

Jag gjorde den igår och jag säger bara MUMS!!!!!! Tack för receptet!

#21 - Fia

sjuukt gott!

#22 - Sofi

Jovars, det där var smaskigt!!



Alltså det godaste jag har lyckats baka i alla fall :D Tack för receptet!

#23 - Hanna

Gud va go den var! Tack för ännu ett lyckat och magiskt recept, vad får du alla ifrån egentligen ? ;)

#24 - marie

jaha, då måste jag kanske ta och prova baka de daär då :) ser iaf fantastiskt goda ut.

#25 - John Hedqvist

En gammal bagare [jag] nog att baka denna goda brownie, tyverr so ar det som diabetiker jag inte borde

spisa detta men nog skall den uppskattas av andra.

Keep on baking J H .

#26 - Felicia

Den där måste jag bara testa! Fy så gott :D

#27 - Inkan o Ligan

Gud så gott det låter.

Måste prova.

Ha en underbar kväll !

:-)