bambi

Goodiebag nr 16

5 ÅRS JUBILEUM!

Min blogg firar 5 år i april. Jag har fått så otroligt mycket ifrån er fina läsare därför vill jag ge något tillbaka till er. Jag har under dom senaste veckorna ordnat så att ni har chansen att vinna en SUPERLYXIG goodiebag varje dag! Ja, ni läste rätt! Varenda dag i april, i hela 30 dagar, tävlar jag ut en goodiebag innehållandes ALLT det här:


Innehållet i goodiebagen är alltså: gul Turn t-shirt från Vossatassar i storlek 110, ett par ljusblåa loafers från Trumpette från Allt för föräldrar shoppen i storlek 6-12 mån, Muurla Disney emaljerad mugg från Dafra (motivet kan variera), Rosemary Invigorating Bath från Weleda, Yla i natten bok från Sagolikt Bokförlag, presentbox så att man kan göra sin helt egna pekbok hos LookiBooki och som en liten bonus så har Disney bidragit med filmen Bambi till alla goodiebags! Allt till ett värde av över 1500 kr!


Varje dag kommer en ny fråga om någon av sponsorerna av goodiebagen (svaren går oftast att hitta på deras hemsida). Svara på frågan och lämna gärna en kort motivering till varför just du ska vinna (ni får förstås använda samma motivering varje dag som ni är med och tävlar). Glöm inte att fylla i din mailadress i mailadressfältet så har du möjligheten att vara en av vinnarna av den fina goodiebagen. Varje tävling pågår i 24 timmar.



Dagens fråga:
Hur många sidor innehåller en pekbok från LookiBooki?

P.S. Jag stänger av att kommentarerna godkänns automatiskt under april... pga tävlingarna!



Vinnaren av den femtonde goodiebagen blev:

idun om Goodiebag nr 15:
Åh, jag har tänkt tävla varje dag men glömmer av. Så såg jag nu att det blir nalle puh-muggar från imorgon och då kände jag att sista dagen är idag.

Jag är en riktig muminälskare. Jag har till och med Mymlan (lilla Mys storasyster) tatuerad.
Så jag hoppas jag vinner idag! :-D

Rikke är svaret på frågan också :-)

Kram, Idun
#1 - mathilda

20 sidor



Skulle tycka det var fantastiskt kul med annat än räkningar i brevlåda... hoppas på tur!

#2 - Anonym

När man söker på operation utav visdomstand så kommer du upp.. Så hur gick det när du operera/drog ut din visdomstand? Jag är så nervös ..

#3 - ♥ Alexandra - mamma till Tove och Lykke

dagens svar: det är 20 sidor i boken om man räknar med fram och baksida. gör man inte det så är det 18 sidor.



i denna fina bag finns det något till hela familjen.

pekboken får dottern i doppresent.

den fina tröjan från vossatassar blir Toves. :)

och bambi filmen kan vi njuta av hela familjen en filmkväll i soffan :)

och med Rosemary Invigorating Bath skulle både jag och säkert sambon med kunna njuta av. Ett avkopplande bad efter en fullspäckad dag med bus och skoj. då passar det ju perfekt.



jag håller tummarna ytterligare en dag :)

#4 - BAMBI

Anonym Jag opererade aldrig bort visdomstanden ändå så jag nog tyvärr inte ge dig några tips eller råd!

#5 - Jennie

Världen är liten när jag hittade min gamla kollega i LookiBookis reklam (den krulliga mannen med glasögon)! Har flera fotoböcker till min 4 åriga dotter och de har varit omåttligt populära. Min lille goding fyller snart ett och då får det bli någon form av fotobok till honom också. LookiBooki hade varit perfekt, liksom hela den fina goodiebagen!



Ha en bra dag!

//Jennie

#6 - Karolin

De har 20 sidor, varav 17 har plats för bild och text, och en för dedikation.



Idag skulle det verkligen sitta fint med lite tur och uppmuntran. Vi har en magsjuk storasyster och gör allt för att undvika att smitta lillebror på sju månader, så det är utan överdrift lite tungt här hemma just nu, men spyhinkar, handsprit och isolering i olika rum. Så nu håller jag tummarna för 15:e gången (en dag har jag missat)!

#7 - Frida Thorsell

Svar: Pekböckerna innehåller 20 st sidor.

Skulle vara kul att få vinna en goodiebag, gillar Nalle Puh så det passar mig perfekt att det är en sådan mugg.

#8 - Jeanettelyckligfruoch tvåbarnsmamma

Goodiebag nr 16 - 20 sidor innehåller denna fina bok.

Åh hade varit så underbart att vinna de fina sakerna till mina älskade barn en påg och en tös. Bara älskar dessa produkter.

har följt din blogg länge och i ankomstgruppen på vi föräldrar, våra barn är ganska jämngamla.

#9 - Jeanettelycklig fru och tvåbarbarnsmamma

Glömde nog min meiladress i meilet

ang Goodiebag nr 16- 20 sidor innehåller den fina boken.

Åh så roligt det hade varit att vinna detta underbara paket till mina älskade små ungar.

#10 - Jennie Tates

Pekboken innehåller 20 sidor, 17 för bilder och en för dedikation. Hade varit så kul att vinna detta paket med lite smått o gått för mina barn o för vänners nyfödda bebisar. hoppas på tur. Mvh Jennie

#11 - Erika - lilla familjen

Sv: 20 sidor innehåller den.



Jag har nu tävlat med 15 olika motiveringar och än har jag inte haft turen på min sida. Nu är det 15 to go och kanske är det min tur just idag?:)

Pekboken skulle glädja min son i flera flera år. Hans mormor&morfar, morbror, mostrar och kusiner bor 60mil norrut och han träffar dem inte så ofta, saknar han dem kan han plocka fram denna bok och plötsligt är dem inte lika långt borta längre. :)

#12 - Niiinis - Sminkmamman

En pekbok från Lookibooki innehåller 20 sidor.



OJ vad jag förälskade mig i just den här pekboken. Hade inte hört talas om företaget tidigare, detta är ju supertoppen! Vilken perfekt present att ge bort också.... Vinner jag så ska Milo få en sån bok utformad efter hans FANTASTISKA intresse för allt på 4 hjul! Åhhhh, VILL HAAAAA! :)



Kram Nina

SMINKMAMMAN

#13 - Kristina Kastberg

Hejsan!



Jag har älskat Bambi ända sedan jag var liten och nu hoppas jag på att min son också gillar filmen!

Vore en perfekt vinst för oss just under april månad då vädret inte alltid är det bästa!

Kärlek till dig och din fina blogg! <3



(Svaret på dagens fråga är 20 sidor)

#14 - Karolina

Min lilla kille som börjar bli stor fyller 1 år i början på maj. Det vore jätteskoj att få överraska honom med några av dessa presenter på hans födelsedagspartaj!



Svar: 20 sidor, varav 17 med plats för bild och en för dedikation.



#15 - Ellen

Hej svaret på dagens fråga är 20 sidor men plats för bilder 17 sidorch en för dediktior.



Prövar min lycka idag med ;-)



Sonen tar alla lösa fotografier han hittar här hemma och vill titta på själv och bläddra igenom. Tirst bara så är han rätt oförsiktig av sig, :-( så jag blir rädd för att fotografierna går sönder. Men med en pekbok från lookibooki så kan han titta på bilder om och om igen utan att de går sönder!

#16 - Petra

20 sidor innehåller boken.



Jag vill så gärna vinna, en massa fint åt min dotter Rimma. =) Tack för en trevlig blogg!

#17 - Annelie Niehoff

Svar: 20 sidor.



Den är jätte roligt att du har möjligheten att tävla ut goodiebags varje dag i en månad!!! Det är också jätte fina grejer, t-shirten är en favorit men även Weleda Bath och pekboken!

Bambi har inte mina barn sett så det skulle vara roligt att se den filmen tillsammans med dem och återuppleva en massa minnen :-)



Kram!

#18 - Sofie

Svaret på frågan börjar vi med. 20 sidor ink första och sista sidan om jag inte har helt fel. (det händer ibland).



Motivering: Bambi är en STOR favorit hos båda barnen i vårt hushåll just nu. Fast de har faktiskt inte filmen hemma. Bara hos farmor. Vilket de pratar om ALLTID. Sen älskar lilla sessan pekböcker av alla slag.

Skulle vara underbart att glädja barnen med dessa underbara ting.

#19 - Ewa (mamma till 6 döttrar)

Åhhh idag vill vi verkligen vinna jag och mina tjejer för hela måndagen har bara startat fel!!

Frallan är sjuk, får inte behålla något hon försöker få i sig, storesyster är hemma för man får inte komma till dagis när syskon är sjuka (klokt iofs tycker jag) och har superdupertråkigt... jag ska försöka studera vilket går åt pipsvängen.. gör mig heller iofs inget för jag är omotiverad... och så säger storesyster att hon är hungrig och då inser vi att pappan i huset glömt att starta strömmen till spisen och vi kan inte längre hålla oss för skratt...

Så nu har vi just kokat makaroner i micron??? Allt går ju bara man vill heter det ;)



Svaret på frågan är att boken innehåller 20 sidor <3



Nu håller vi tummarna för oss själva, tjejerna kan verkligen behöva få bli lite uppmuntrade idag <3



Kram

#20 - Karin

Åh skulle så gärna vilja vinna en av dessa fina!

Det skulle passa alldeles utmärkt just idag också då min lilla Tuva fyller 2 år!



Svaret: 20 sidor

#21 - Johanna

20 sidor!

Jag är helt förälskad i skorna som skulle passa min bebis perfekt. Nalle Puh muggen skulle vara en fin tröstpresent till min dotter som ska kolla upp sin misstänkta dåliga hörsel idag och filmen skulle vara mysig att titta på tillsammans - nostalgi från min egen barndom. Kram.

#22 - Ulrika

Den innehåller 20 sidor.



Om jag vinner så ska jag fördela vinsterna så här:



T-shirten får min dotter.

Loafers till barnens senaste kusin, som är i exakt rätt ålder för dem.

Muggen tar jag! Är en sucker för emalj!

Bambifilmen till mina telningar. De behöver se lite kassisk Disney till skillnad från snurriga Disney Channel. ;)

Weledaoljan tar vi till familjen. Mannen kan ju få en dutt så att han inte känner sig utanför. ;)

Bok från Sagolikt blir till mina grabbar som blivit tillräckligt gamla för att läsa egna böcker!

Pekboken har jag en alldeles egen idé om, som jag inte avslöjar här nu. :)



Tack för trevlig tävling! :)



#23 - FruMuffin

Denna blogg läste jag precis innan vattnet gick när jag väntade mitt andra barn. Så din blogg är lite mer speciell än andra. Grattis till 5 års Jubileumet.

Jag vill gärna vinna den fina goodiebagen, tror att min lilla prins skulle passa bra i de blå tofflorna. :-)



Pekboken har 20 sidor!



Kram på dig!

#24 - Liselotte Bergstedt

Svaret på frågan är: 20 sidor.



Har ingen bra motivering då det inte verkar hjälpa. Men om jag skulle vinna skulle jag dela med mig av vinsten till många nära och kära som har det tufft just nu!

#25 - marlene

svar: 20 sidor



Ihärdig som en igel är jag-

hoppas så att vinna idag!

Fina priser står på spel-

inget i goodiebagen vore fel!

Passar vår familj på fyra -

av lycka skylle vi bli helt yra!

Jag håller mina tummar och tår-

att vi en bag vinna får!



#26 - Helena Lindgren

Svaret på frågan är 20 sidor.



Jag känner mig riktigt deppig just nu det har kommit snö och jag fyller snart år och känner mig verkligen inte glad. Jag skulle vilja vinna denna goodiebag som kan lysa upp min just nu så trista vardag.

#27 - Emma

20 sidor av spännande läsning skulle det bli för våra små tjejer här hemma som skulle älska den boken. vår snart 2 åringa dotter Sonja speciellt är inne i en läs period nu där vi ska läsa jämt så det skulle göra både hennes och min dag om vi fick den och allt annat fint du lottar du, vi kämpar på här var dag kanske är idag vår lyckodag?

#28 - Malin L

Svar: 20 sidor. 17 sidor för bilder och 1 sida med plats för dedikation.



Lillebror älskar att få paket, men under påsken har han blivit så besviken när han öppnat sina påskpresenter. En Duplo bil och sedan en likadan Duplobil till.... Släkten antar att lillebror tycker lika mycket om bilar som sin storebror, vilket lillebror inte gör. Jag vill vinna dagens goodiebag till lillebror för jag vet att han skulle bli väldigt glad över en fin EGEN tröja, en EGEN mugg, en film med djur och dessutom en egen ROSA pekbok,

#29 - Emma

Hej! Det skulle vara så grymt kul att vinna goodiebagen! Bara bra och användbara saker i. Vi älskar fottoböcker här hemma och jag har beställt ett ex antal, det är så roligt när man har barn och att få göra sin egna pekbok verkar ju super kul, det har jag aldrig provat... Lookibookis pekböcker innehåller 20sidor.



Hälsningar Emma

#30 - Lotte -baka baka liten tårta

Idag kom paketet -så himla fina grejjer! Tusen tack! =)

//Lotte

#31 - Desirée Larsen

Den innehåller 20 sidor, varav 17 har plats för bild och en för stor dedikation.



Tävlat varje dag då denna goodiebag är så underbar! Vill så gärna vinna och hela familjen hoppas mitt namn står i rutan nedanför morgondagens goodiebag :)

#32 - Camilla

Svar: 20 sidor, varav 17 med plats för bild och en sida för dedikation!



Jag skulle vilja ge bort paketet till min bror och hans son!

#33 - Marlene W

Jag vill vinna denna härliga goodiebag åt mina barn just för att dom är det finaste jag har! Och dom förtjänar att bli lite bortskämda av mamma ibland <3



Svaret är 20 sidor!

#34 - SoffiZ-Oliwer och Towas mamma :)

Åh jag testar lyckan idag igen, jag vill verkligen vinna de där skorna till lilla Towa, hon skulle vara galet cool i dem!



Svaret är 20st sidor

#35 - Sandra Åkerström

Är gärna med och tävlar!

Rätt svar är 20 sidor.

Hade varit helt underbart att få vinna så mycket fina saker. Hade varit en perfekt present både till mig och min son!:) brukar inte vinna så det hade varit så roligt att få vinna en så fin goodiebag med så mycket fint!

Mvh Sandra Åkerström

#36 - Sofia

Åh så kul att kunna göra sin egen pekbok! Jag vill vinna för att mitt barn älskar böcker. Vi läser flera stycken om dagen och det blir ganska dyrt att hela tiden utöka boklådan. Även om barnet nöjt läser samma böcker så vore det otroligt skönt med lite variation:)

Svaret på frågan är 20 sidor.

/Kram

#37 - Petra

Jag vill jättegärna vinna ett paket!!

Min son älskar Nalle Puh och även att själv dricka ur en egen mugg, precis som mamma och pappa ;)

T-shirten passar nog bra till sommaren också.



Jag fick igår reda på att min syster ska bli mamma för första gången och jag hade gärna gett de söta loafersna(?) till dem i present.



Svar: 20 sidor i LookiBooki

#38 - Sanna

En pekbok ifrån Lookibooki innehåller 20 sidor, varav 17 med plats för bild och en för dedikation.



Vore så roligt att få överraska min fina dotter med denna goodiebag, hon har nu precis blivit sjuk i vattkoppor och jag som trodde hon nu skulle få hålla sig frisk efter feber och förkylning innan påsklovet. Vore perfekt för henne att ha något att göra nu när vi lär bli hemma i 1-2 veckor.



Kram Sanna

#39 - frida

Den innehåller 20 sidor.



Mysigt att alla inte får samma och att den nya muggen är ifrån nalle puh är ju bara underbart. Älskar ior! Och när man tittar på den så får man en sån g'o barn upplevelse från när man själv var liten och tittade på det.



Kram frida

#40 - EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Den har 20 sidor.



Hoppas på tur i dagens tävling.



Ha det gott

Anna

#41 - Farmor o Mamma Mia

innehåller 20 sidor, varav 17 med plats för bild och en för dedikation. är lika med lookibooki



jag vill vinna det vore skoja att göra en bok på oss alla i famljen nu när Greta 2 år har börjat fatta vem som är vem...alla andra vinster vore en otrolig bonus..i dessa födelsedagstider

#42 - JoHaNNa - Alltid Ny Tävling På Måndagar!

den innehåller 20 sidor varav 17 st man kan ha bilder på :)



gör ett nytt försök idag. fy skam den som ger sej ;) för jaa, en sån där plåtburk ska allt bli min... hoppas jag ;)

#43 - Ingela

Fina Lookibook:arna har hela 20 härliga sidor varav 17 som man kan fylla med sina mest käraste bilder på sina mest käraste älsklingar. :)



Jag tävlar inte, nånsin. Anledning är att jag liksom redan intalat mig att jag ALDRIG vinner men jag tänkte: Nä, nu provar vi! Någon gång måste det ju gå!

Den lilla motivationen till varför jag förtjänar att bli utsedd till vinnare är att jag så gärna skulle vilja se mitt kära barn få ta del av de så oerhört fina sakerna i goodiebagen.

Oj, sådan lycka han skulle känna och då kan ni ju bara gissa hur stor lyckan skulle vara i mammahjärtat? :)



Tackar för en mycket fin och bra blogg!

Den genomsyras verkligen av enorm värme!



Många vänliga hälsningar

Ingela

#44 - Jessica

Svar: 20 sidor, varav 17 med plats för bild och en för dedikation. Har flera underbara idéer vad man skulle kunna göra för bok min bästa är som ett släktträd.



Så till en motivering. Känner att det skulle vara ett litet vardagsmirakel att vinna detta och du skulle vara en vardags ängel att komma på besök hos oss.

#45 - liselotte

Då gör vi ett nytt försök och hoppas turen är på min sida.

Svaret är 20 sidor.



Skulle vara jätteroligt att vinna så många fina saker!

#46 - Carola L

Svar:



Jag vill vinna för att kunna förgylla vardagen för mina vänner och min familj!

Sagolikt bokförlags böcker verkligen rockar och är stora favoriter här hemma Därför vore det roligt att kunna sprida dem till andra också!!

#47 - Anonym

Nej, nu skickades det utan svaret IGEN....



Svar: 20 sidor



Jag vill vinna för att kunna förgylla vardagen för mina vänner och min familj!

Sagolikt bokförlags böcker verkligen rockar och är stora favoriter här hemma Därför vore det roligt att kunna sprida dem till andra också!!

#48 - Carola L

.... alltså det är inte min dag idag



Svar: 20 sidor



Jag vill vinna för att kunna förgylla vardagen för mina vänner och min familj!

Sagolikt bokförlags böcker verkligen rockar och är stora favoriter här hemma Därför vore det roligt att kunna sprida dem till andra också!!

#49 - Sara

Vill så gärna vinna detta till mina barn, så när man kunde vinna filmen Bambi. Älskar den filmen.



Ja jag får hoppas på tur att få vinna så jag kan få skämma bort mina små bustroll



Svaret är 19 sidor har pekboken från LookiBooki

#50 - sandra westberg

en lookibooki pekbok har 20 sidor och jag hoppas jag vinner då de hade vart en superbra present till mig nu när jag just fyllt

#51 - Lina Johansson

Är det min tur att vinna nu ? :) :)



Svar: Totalt innehåller den 20 sidor.



Ja jag tänker inte dra till med nåt långt rim eller så.. Men hade blivit så superglad om jag fick bli en av de lyckliga vinnarna av denna goodiebag.

Har en liten dotter på 14 månader så nog kommer allt komma till användning :)

Och de toksöta loafers dojjorna kommer sitta fint på min kusins bebis som är beräknad till 1 maj :)



Ha en fin dag.

#52 - Therese M

Lookibookis pekbok innehåller 20 sidor.



Har försökt vinna nästan alla chanser som getts, då jag verkligen vill vinna denna goodiebag till mig och mina barn. Börjar dock ha slut på motiveringar och kommer inte riktigt ihåg exakt vad jag har skrivit. Men jag vet att jag i samtliga har skrivit att mina barn och jag verkligen förtjänar detta preics. Så jag tror att jag skiver det igen=)



Jag vill VERKLIGEN vinna denna goodiebag till mina helt fantastiska barn ( och till mig själv då de innehåller så många saker som vi kan ha nytta av tillsammans)

#53 - Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Svar 20



Jag som älskar nalle puh, hoppas att vinna bagen nu. Den innehåller så mycket bra, sånt som vi väldigt gärna vill ha! Vår vhs var gammal och grå och bättre kan den nog må. Nu är det dvdn som gäller och när samma film spelas om och om igen är det jag som gnäller.

Att ofta läsa i en bok, hoppas jag ska göra sonen klok, men han sidorna river, det blir lätt så i allt iver. En pekbok är nog bra att ha, för i den kan han slita och dra. Sist men inte minst kläder och skor, det är roligt med sånt som inte finns i affären där vi bor.



Håller tummarna! :)

#54 - Kicki

Lookibooki har 20 sidor att fylla

med bilder som min lilla kan förgylla

med språk som bara finns i fantasin

för mig låter det ibland som latin

vill gärna vinna till min egna lilla tjej

så hon kan berätta sin historia för mig



#55 - Mattias

Hej!



Det är 20 sidor i LookiBooki, varav 17 sidor med bilder och 1 sida med dedikation.



Min son har en pekbok från LookiBooki som jag beställde efter att ha läst om den på din blogg, han älskar den och vill titta i den varje dag. Skulle gärna vilja vinna denna fina goodiebag att glädja honom med. /Mattias

#56 - Spacegirl

Svar: 20 sidor



Jag är en Muminmuggsamlare som inte har någon emaljmugg än.

De endra fin-fina vinsterna skulle jag få glädjen att skämma bort min bästa kompis barn med :-)

#57 - Debbie- Mamma till 2 Prinsar ♥

jag är med och tävlar!

svaret på frågan är: "20 sidor, varav 17 med plats för bild och en för dedikation."



varför jag ska vinna? Jag vill så jättegärna vinna!!

Underbara priser skulle passa perfekt till mina underbara pojkar. Jag hade gärna velat ge dom en fin present bara sådär. Det förtjänar mina tappra små hjältar! :)

#58 - Kristina K

Jag var precis på väg mot sängen. Är vimmelkantig av trötthet. Då minns jag plötsligt: "Bambis goodiebag-tävling!". Jag tvekade, men bestämde mig för att "den som aldrig tävlar kan aldrig vinna". Så nu sitter jag här och LookiBooki har 20 sidor och jag hoppas så himla mycket att jag inte skippade sängen förgäves :-)

#59 - Monia - mamma till Tuvalie

Jag provar lyckan idag igen , med en annan motivering eftersom den gamla inte gjort någon nytta senaste 15 dagarna ;)



Svar: 20 sidor, varav 17 med plats för bild och en för dedikation.



Motivering: Jag borde vinna för att jag är världens bästa mamma till min dotter, och min dotter är världens bästa dotter till sin mamma :) Vi är värda den här goodiebagen - lillan och jag!



Vi håller alla våra tummar och tår här hemma nu!

#60 - Maria H

Klart jag vill vara med och tävla om dessa fina priser!



20 sidor innehåller pekboken från Lookibooki! Helt suverän verkar den vara! :)



Tack för en bra blogg och grattis till 5 år! Hoppas, hoppas! :)

#61 - Sara

Rätt svar är 20 sidor.



Jag skulle så gärna vilja vinna den fina goodiebagen! Har tyvärr inte hunnit tävla på ett par dagar nu. Min lille 1-åring älskar böcker och skulle bli så glad för en med egna bilder. Jag själv suktar efter Bambi-filmen:) en Disney film jag faktiskt inte sett...