bambi

Goodiebag nr 26

5 ÅRS JUBILEUM!

Min blogg firar 5 år i april. Jag har fått så otroligt mycket ifrån er fina läsare därför vill jag ge något tillbaka till er. Jag har under dom senaste veckorna ordnat så att ni har chansen att vinna en SUPERLYXIG goodiebag varje dag! Ja, ni läste rätt! Varenda dag i april, i hela 30 dagar, tävlar jag ut en goodiebag innehållandes ALLT det här:


Innehållet i goodiebagen är alltså: gul Turn t-shirt från Vossatassar i storlek 110, ett par guld sneakers från Trumpette från Allt för föräldrar shoppen i storlek 6-12 mån, Muurla Disney emaljerad mugg från Dafra (motivet kan variera), Citrus Refreshing Milk från Weleda, Junior vill ha syskon (bok med ljudbok) + Känn med hen böcker från Sagolikt Bokförlag, presentbox så att man kan göra sin helt egna pekbok hos LookiBooki och som en liten bonus så har Disney bidragit med filmen Bambi till alla goodiebags! Allt till ett värde av över 1500 kr!


Varje dag kommer en ny fråga om någon av sponsorerna av goodiebagen (svaren går oftast att hitta på deras hemsida). Svara på frågan och lämna gärna en kort motivering till varför just du ska vinna (ni får förstås använda samma motivering varje dag som ni är med och tävlar). Glöm inte att fylla i din mailadress i mailadressfältet så har du möjligheten att vara en av vinnarna av den fina goodiebagen. Varje tävling pågår i 24 timmar.



Dagens fråga:
Vad heter dom två personerna som ligger bakom Sagolikt Bokförlag (förnamnen räcker)?


P.S. Och rösta gärna på mig i Mammablogg Galans omröstning (nummer 35)!!



Erika - lilla familjen om Goodiebag nr 25:
Svar: Ringblomman står i centrum, den är vårdande och lindrande på känslig hud.

Med dessa rim jag varje dag tampas,
ännu har jag inte slutat hopppas.
Fem dagar kvar nu och ännu ingen vinst,
att inte vinna alls vore bra nog trist.
För ett par skor min son behöva,
då han på första stegen ska öva.
En pekbok med bilden på familj och släkt,
det vore bra nog fräckt.
Godnatt saga och han sedan sova gott,
det vore som att vinna på jackpott.
För nattningarna här hemma är inte enkla,
det kan jag för dig berätta.
En avkopplande bad med olika är vad jag behöver,
när min son efter timmars bråk äntligen sover.
En kopp och t-shirt får på honom ett tag vänta,
undertiden vi med Bambi vill bli bekanta.

Ps. har så klart röstat på dig :)
#1 - Kristin

Hej!

Anette och Katarina startade sagolikt förlag.



Jag skulle bli en mycket lycklig kvinna

Om jag denna fina goodiebag fick vinna



Har även röstat på dig!



/ Kristin

#2 - Carola H

Anette och Katarina heter de.



Jag har slutat hoppats nu och har inga motiveringar kvar, men skriver in svaret ändå för; PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

#3 - Thina

Svaret är Anette och Katarina



Dagarna går så snabbt snart är det ytterligare en ny månad och chansen på dessa vinster försvinner. Hoppas ännu på en härlig disney mugg, underbar tröja, bok och film. Tänk att kunna skämma bort både sig själv och dottern med sådant vi tycker om

#4 - Erika - lilla familjen

Tack så jätte mycket för vinsten! :)

Ser nu att jag måste ha varit trött då jag skrev det här, ska så klart stå "ett avkopplande bad med olja" och inte "En avkopplande bad med olika", haha! :-)

#5 - Johanna - Maersta

Anette och Katharina står bakom Sagolikt förlag. :)



Längtan efter vinsten är obeskrivligt stor

ska vi äntligen få sakerna som uti hjärtat bor?

Gulliga, praktiska, sprakiga och snälla

Högre än högst skulle detta smälla!

#6 - liselotte

Svaret är Anette och Katarina

Skulle vara så kul att vinna allt detta, en riktig goodiebag. Skulle inte bara glädja mig, skulle naturligtvis dela med mig av de fina priserna.

Ps Har även röstat på dig i Mammablogg galans omröstning

#7 - En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Rätt svar: Anette Skåhlberg och Katarina Dahlquist



Varför jag ska vinna ? Just idag hoppas jag på vinst för att jag har en liten ledsen kille med ögoninflammation här hemma. Skulle pigga upp väldigt med en vinst mellan att jag kramar och pussar på min lille stackare.

#8 - Carola L

Svar: Katarina Dahlquist & Anette Skåhlberg



Jag vill vinna för att kunna förgylla vardagen för mina vänner och min familj!

Sagolikt bokförlags böcker verkligen rockar och är stora favoriter här hemma Därför vore det roligt att kunna sprida dem till andra också!!

#9 - Lina Johansson

Svar: Dom heter Katarina & Anette.



Häromdagen hände nåt riktigt tråkigt, min dotter på 15 månader slog ut ena sin framtand :/

Så nog förtjänar hon en fin goodiebag efter att hon var så tapper hos tandläkaren medan hennes mamma bara grät.

Vi hade blivit så glada.



Grattis till de 5 åren förresten ! :)

#10 - Anna

Svar: Anna och Katarina



En liten familj från Årsta

kommer i sommar vara innelåsta.

Blåsten suger, regnet öser

under fem veckors semester; ovädren avlöser!

Göa något kul inne, annars blir vi bortblåsta

#11 - Yvonne Nilsson

Anette Skåhlberg och illustratören Katarina Dahlquist heter de två som står bakom Sagolikt förlag.

Väntar mitt tredje barn inom 5 veckors tid

vore det då inte fantastiskt att på sin födelsedag

med ett superlyxigt paket från dig få börja livets gång!

#12 - annelie andersson

Svar: Katarina och Anette



Jag har aldrig varit här,

men din blogg FANTASTISK ÄR,

jag vill gärna vinna en goodiebag såklart,

det hade varit underbart...

#13 - Tess, mamma till Ella.

Anette och Katarina är svaret på frågan! Och jag vill så görna vinna, jag vinner aldrig! Haha, otroligt ändå, fast det är ju dock alltid mycket folk som tävlar. Men snälla! Jag vill verkligen vinna detta fina paket till min lilla tjej Ella,hon hade passat så bra i de där guldskorna ;)

#14 - Tilde & Filips mamma

Svar: Anette & Katarina.



Hoppas hoppas hoppas på att vinna! En finare vinst får man leta efter. Min lilla pojke behöver skor och vad är finare än ett par i guld?! Så kommer jag ju att sjunga diggiloo diggiley här hemma varje dag - ha ha :)

#15 - Ulle

De heter Anette (Skåhlberg) och Katarina (Dahlquist)



Nu kör vi slutspurten här och mina tummar hålls så knogarna vitnar! Tänk om dagens goodiebag adresseras till moi!?



Nu reser jag snart bort ett par dagar, till självaste hufvudstaden till och med och detta blir nog min sista chans till vinst... Har du tips på bra söder-affärer? Jag brukar hamna på söder när jag är i Sthlm och vill gärna ha insidertips om du har tid och lust. :)



#16 - Jessica

Svar De som står bakom Sagolikt Bokförlag är Anette Skåhlberg och illustratören Katarina Dahlquist.



Jag skulleverkligen vilja ge min son en överaskning nu när han är sjuk, Han har det så jobbigt nu när han knappt får sova och med läkarbesök. Själv tycker jag att det vore toppen med ett avkopplande bad i weledas olja för att få chansen till lite egen tid, inget vi är bortskämda med just nu. Känner att det skulle vara ett litet vardagsmirakel att vinna detta och du skulle vara en vardags ängel att komma på besök hos oss

#17 - Michaela

Åh..sagolikt bokförlag. att jag missat det, vilken grej! där ska det beställas sagor med genusperspektiv till sonen, det kan jag lova! Har sen jag fick barn för ett år sedan verkligen fått upp ögonen för det där med genus..men så kämpigt det är när alla runt om sonen enbart ger honom bilar, verktyg, blått och bekräftar honom som POJKE hela tiden. Men jag kämpar på och tycker det är så kul därför hoppas jag att vi får hem denhär finfina vinsten!



svar:Anette Skåhlberg och Katarina Dahlquist

#18 - Line

Annette och Katarina heter de. Tack för en grym tävling!

#19 - Desirée Larsen

Anette och Katarina heter de två underbara kvinnorna bakom Sagolikt Bokförlag.



Hela min familj vill sååå gärna vinna denna underbart stora och fina goodiebag som du så flitigt ordnat! Håller alla tummar och tår!

#20 - Lilla Mysan

Svaret på frågan är: Anette Skåhlberg och Katarina Dahlquist



Jag vill vinna denna goodiebag för att den skulle ljusa upp min trista, grå vardag som arbetslös och fattig där jag inte kan unna mig ens att köpa ny deo när den gamla tar slut. Så lite extra lyx skulle verkligen göra mig (och säkert även min dotter) glad!

#21 - Lina

Annette & Katarina.



"Jag är en bloggande supermamma



Som både kan skriva och amma.



Men shoppa det gör jag inte så ofta



Det blir mest att vara hemma och softa.



Men en goodiebag som den vill jag inte missa



Ja för detta kan jag dig hissa.



Å jag o sonen skulle bättre må

OM vi detta skulle få."

#22 - Emma

Hej!



Svar: Katarina & Anette



Nu när det är regn, regn och åter regn så skulle jag bli så glad om denna goodiebag kom och lyste upp vår vardag så vi kan underhålla oss med film och bok.



Kramar

#23 - Debbie- Mamma till 2 Prinsar ♥

Gud, detta är ju galet spännande varje dag när man kikar in för att kolla om man vunnit eller ej, jag kämpar på jag! :)

Svaret på dagens fråga är : Anette & Katarina



Lillprinsen ska snart döpas och ett par guldiga sneakers skulle ju vara helballa på hans dop tillsammans med hans lilla smoking! En festlig pekbok hade ju varit den perfekta doppresenten från storebror!

Storebror som är så duktig och står ut med lillebrors kolik utan att gnälla förtjänar verkligen presenter han med. Film, tröja och härliga böcker hade han blivit glad över. :)



P.s Jag har röstat på din blogg! :)

#24 - Sandra Åkerström

Fortsätter tävla idag också! Vill så gärna vinna!!:)

Rätt svar är Anette och Katarina

Hade varit helt underbart att få vinna så mycket fina saker. Hade varit en perfekt present både till mig och min son!:) brukar inte vinna så det hade varit så roligt att få vinna en så fin goodiebag med så mycket fint!

Mvh Sandra Åkerström

#25 - Emma S

Så till varför jag vill vara med och tävla, jag skulle vilja få sprida lite glädje bland mina nära.

Skulle vilja glädja en nära vän till mig med en personlig pekbok i doppresent till hennes lilla

Min systerdotter som älskar muminmuggar skulle bli superlycklig av den fina emaljmuggen.

Bambifilmen skulle komma till stor glädje hos den pojke som jag jobbar som assistent åt.

Hans syster skulle också bli utom sig av lycka av ljudböckern.

Här på hemmaplan skulle den superfina t-shirten också göra en liten tjej väldigt lycklig :--)

Sen något för mig själv också, en lyxig Weleda produkt.



Rätt svar på frågan. De som ligger bakom sagolikt bokförlag heter Anette och Katarina.

#26 - Ingrid - Mamma till Zelda

Nu är det inte många dagar kvar, och jag inser att turen nog inte är med mej riktigt. Men inte ger jag upp för det!



SVAR; De som ligger bakom Sagolikt Förlag heter Anette och Katarina.



MOTIVERING; Vår dotter har upptäckt tjusningen med böcker och det skulle vara så roligt att få göra en egen pekbok till henne! Och om sanningen ska fram så kommer nog mamma låna den söta muggen tills hon kan dricka ur den själv hihi.. Allt det andra roliga är bara en superhärlig bonus :)



Jag har röstat på dej!



Kram, Ingrid

#27 - Jenny o Jon

Tjoho - nu kan man vinna tredje boken i Jösta och Johan-serien så då tar vi chansen igen! :)



Om vi vinner kommer goodiesarna mest att gå till vår efterlängtade bebis - vår #1 som kommer passa jättebra i läckra guldskor! Och en egendesignad pekbok gör vi så gärna så.



Men hela goodiebagens innehåll är fantastiskt. Det är roligt med födelsedagskalas där gästerna får presenter. ;) Grattis till de fina fem åren!



Vi har självklart röstat på dig.

Svar: Anette Skåhlberg och Katarina Dahlquist.

#28 - Mamma Milla

Anette och Katarina!



Jag vill så gärna vinna goodiebagen till mig och min Emil på 2-år! Ska åka bort i helgen t.om onsdag och förmodligen utan internet så detta blir min sista chans att tävla!

#29 - Sara

Rätt svar är Anette och Katarina.



Hoppas att jag vinna hinner,

innan denna fantastiska chans försvinner.

Att få Bambi tillsammans på tv få se,

skulle mystid i soffan oss ge.

Därefter skulle vi i citronolja bada,

och efter en sån härlig dag somna så glada.

#30 - Therese M

Anette och Katarina heter de begåvande tjejerna som ligger bakom sagolika bokförlag.



Har svårt att komma på fler motiveringar för varför jag och min barn ska vinna denna underbara goddiebag. Så jag väljer att istället berätta att innehållet i goodiebagen skulle gå till mina två döttrar, storasyster 4 år och lillasyster 10 månader. Har verkligen välsignas med världens finaste döttrar ( o ja jag är sjukt partisk i denna fråga). På ett sätt väldigt lika på ett annat väldigt olika varandra. Deras syskonkärlek lyser igenom när de ser varandra, även om jag är fullt medveten med att ju mer lillasyster tar för sig, desto fler konflikter kommer det att uppstå. De har lärt mig mycket om mig själv och fått mig att bli en så sjukt mycket bättre människa och av den och hundra andra anledningar hoppas jag verkligen att turen är med oss idag

#31 - Anna

Personerna bakom Sagolikt är Anette och Katarina

hoppas nu på att vinna allt det fina

som ingår i denna pott

vill till min famij ge denna vinstlott

båda barnen fyller år runt jul

och det skulle vara så kul

att presenter nu dem ge

helt klart en jättesuccé

#32 - Ejkej

Ojojoj. Nu när det närmar sig slutet så håller jag tummar och tår för att få vinna en finfin goodiebag. Nu när tröttvädret börjar närma sig sitt slut, treårstrotsen är på topp och stressen på jobbet är total, inför betygssättning av alla blivande studenter. Vad skulle då vara bättre än lite vardagslyx när man bara får koppla bort allt grått och trist, alla bråk och tjafs och bara mysa med en god bok, samla alla fina stunder i en pekbok eller unna sig lite egentid med ett varmt bad. Vardagslyxa på hög nivå!



Svaret på frågan är: författaren (Anette Skåhlberg) och illustratören (Katarina Dahlquist)

#33 - Tina Rundh

Anette Skåhlberg,& Katarina Dahlquist



Hej Hej



Ska resa bort på Måndag skulle vara trevligt om mina barn med pappa skulle få hem en överraskning i brevlådan. Då skulle dom bli glada.



Tina



#34 - EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Anette och Katarina heter de som står bakom Sagolikt.



Har kämpat och tävlat och skrivit en masse

Nu är det väl ändå min tur att vinna en kasse



#35 - Anonym

Svaret: Anette Skåhlberg & Katarina Dahlquist



Min motivering är kort Efter flera vaknätter med förkylda barn börjar orken tryta hade varit upplyftande att få ta del av denna vardags lyx, tex. dricka kaffe i MIN kopp och få slappa en stund tillsammans med barnen framför bambi eller en mysig lässtund. En trött mamma som inte kan göra annat än att hålla tummarna.

#36 - Liselotte Bergstedt

Skickade precis iväg ett inlägg utan avsändare... huvudet är inte riktigt på skaft. Om det är fler som gjort samma så var det iallafall det som avslutas med en trött mamma som håller tummarna...

#37 - Sara Norberg

Svar: Dom som ligger bakom sagolikt Bokförlag heter Anette Skåhlberg & Katarina Dahlquist



Varje dag jag jag hoppas på att få vinna, men inget ännu. Vi skulle bli så glada om vi fick dessa fina saker. Så nu håller vi både tummar & tår så får vi se om vi denna gång får lite tur



"Så hoppas mamma Sara att få hem Bambi, den filmen är ju så fin"



Klart man röstar på denna fina blogg =0D

#38 - Maja

Anette Skåhlberg och Katarina Dahlquist heter dom som står bakom Sagolikt bokförlag.



Ikväll känns allt lite tröstlöst efter att jag idag har varit sjuk i tre (!) veckor. Jag har en förkylning med ont i halsen och feber som inte vill ge sig... Så lite bokläsning och film i soffan med barnen skulle passa fint, dom tycker jag är så tråkig när jag inte riktigt orkar med... Dom andra fina sakerna skulle också bli väldigt populära. Nu håller jag tummarna!

#39 - Fröken Gredelin

1. De heter Anette och Katarina



Motivering:

Idag är det en speciell dag i vår familj. Vi har länge kämpat för att få den hjälp vi behöver då jag numera är svårt sjuk. Mitt "team" (läkare, sjukgymnaster mm) står bakom oss men det är kommunen som ansvarar för insatser i hemmet.



De tre aktuella enheterna i kommunen har utrett oss, kommit fram till att vi behöver hjälp men alla hänvisar oss till de andra enheterna. Hemtjänsten hjälper t.ex inte till med mitt barn då det är jag som är sjuk, trots att han bara är två och mina muskler inte klarar att lyfta honom. Då hänvisar de till familjeenheten som menar att eftersom jag är sjuk och inte mitt barn så behöver vi inte hjälp från dem... och så håller det på.



Trots stöd av läkare och rehab så har vi inte kommit någonstans på dessa månader och vi har mått SÅ dåligt och jag blir bara sämre... IDAG hade vi ett möte där ALLA representanter var samlade och där fick de också inse att vi håller på att ramla mellan stolarna och att man inte bara kan "skicka vidare". Vi har inte fått nåt konkret besked men äntligen känns det som om de fattade!!



Jag har haft ont i magen och oroat mig för det här mötet, om jag skulle vara för sjuk för att vara med etc, men nu är det avklarat. Jag har försökt vinna här många gånger men denna gången så önskar jag det så hett då jag verkligen behöver uppmuntran och även få "fira" att vi kommit såhär långt. Att vi inte gett upp... För både vår skull och alla som kommer efter oss ...

#40 - Anna - med Alvora i famnen

Svar: Anette och Katarina



Hur ska jag göra,

för att inte bara smöra

Att jag blir glad av att vinna

nej, det måste fastna på din näthinna

Jag gör ett försök denna kväll

att lämna ett avtryck som en fyverkerismäll

Men jag skulle bli glad av att vinna

min dotter skulle se mig som en hjältinna

Att ro hem något så underbart

som en goodiebag av bambi-art!

#41 - Åsa

Hade jag turen att vinna

skulle min kompis lille son bli pojken med guldskorna.

& hans storasyster skule få en fin bok att läsa.

Och själv skulle jag skämma bort mig med Weledas härliga produkt och dricka varm choklad med marshmallows ur den fina muggen.



#42 - Sanna

Det är författaren Anette Skåhlberg och illustratören Katarina Dahlquist som står bakom Sagolikt Bokförlag.



Det vore så roligt att få vinna denna goodiebag, känns som jag har kämpat och slitit hårt nu varje dag med motiveringar, men inte har jag lyckats komma på någon tillräckligt bra så i dag nöjer jag mig med att bara vara ärlig och säga som det är: Jag vill ha en goodiebag till min dotter, för hon skulle bli otroligt glad av varenda liten pryl som den innehåller och de hon inte kan använda själv kommer komma till nytta hemma hos min bästa vän som föder inom 2 veckor.



Kram Sanna