bambi

Vårt bröllop och vår resa - hittills


Ao Nang, 2003



Jag får en massa frågor angående vårt bröllop och vår resa så jag tänkte att det kanske är dags för en liten sammanställning av hur det ser ut just nu.

Vi ska gifta oss på Koh Lanta den 12 januari 2011. Det är Lanta Divers som anordnar vårt bröllop. Då tar dom hand om cermoni, blommor, fotograf och att det blir lagligt i Sverige. Det kostar då 12000 kr. Sen tillkommer det för middagen, champagne, mm.

Vi kommer att vara i Thailand i två månader. Vi vet inte exakt vart vi kommer att vara förutom dom första tre veckorna då vi har bokat lite olika hotell. Första dagarna kommer vi att vara på Phuket, sen vidare till Phi Phi i ytterligare några dagar för att sen komma till Koh Lanta två dagar innan bröllopet.

Vi har bokat lite olika hotell. Det finaste som vi har bokat hittills är detta, med privat pool.

Ja, vi har varit i Thailand förut. 2003 var vi där i två veckor och backpackad runt lite i Phuket, Ao Nang och Phi Phi (som var vår favorit och därför vill vi dit igen). Ni kan se några bilder från vår tidigare resa här och här.

Min brudklänning.... ja, jag har inte riktigt bestämt mig. Men jag står och väljer mellan dessa två eller att eventuellt sy upp en där nere.

Min ring, den är klar och ligger och väntar på mig. Jag har inte visat er någon bild på den... ännu...  :)

Några frågor på det?
#1 - Emma-Lou

Visst låter den lite, men inte så himla mycket tycker jag :-)



Mysigt med bröllop där borta :-)

#2 - Anonym

Åh gud va mysigt med ett bröllop i Thailand!



Ska jag gifta mig nån gång.. så ska det bli i Thailand, utan tvekan! har varit där tre gånger redan, och ska tillbaka över jul och nyår igen! :)



ett tips. på vart ni kan åka, är till Koh Lipe. längst ner till sönder. lätt att ta sig dit från koh lanta :)

#3 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Shit va mysigt ni kommer få.

#4 - Emma (Emmisen)

Va underbart ni kommer att få det, kul även att få ta del av planeringen :)



Nu har jag uppdaterat vad som fanns i paketet från HQHair (precis som du gissade).



kram //Emma

#5 - ❤●•٠·˙ Suzza ❤●•٠·˙

Åh, va mysigt att vara i Thailand såå länge. Den blå/vita klänningen är ju underbart fin, nyfiken dock hur din ring ser ut:) Hej hopp



www.suzza.se

#6 - Hanna

Hej! Livingloving dress klänningen är ju superfin! Den tycker jag du ska ha som bröllopsklänning :) Har du nån aning om den går att beställa fortfarande och isf var? Tacksam för svar. /Hanna

#7 - Diana

Ja visst är det fin i Thailand, har varit där två ggr och vill snart dit igen <3 .

Koh Hong tyckte vi var väldigt fint...

#8 - Therese, Henry & Charlie

Åååh, den understa klänningen var ju som gjort för ett bröllop! och självklart ska ni vara barfota... :) hihi



#9 - Anonym

hejsan, jo jag undrar.. för jag kulle också vilja gifta mig i tailand :) Och då undrar jag hur ska gästerna komma dit betalar dom själva? För då kanske det är många som inte har råd?? Skulle jätte gärna vilja ha svar på detta //Kram

#10 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - ska gifta sig i Thailand!!! ♥ ♥ ♥

Anonym Ja, gästerna får betala biljetterna själva. Men vi har inte bjudit så många, bara närmasta släkten.

#11 - Jeanette

Mysigt att gifta sig utomlands speciellt i thailand älskar de landet :)

Är de bara ni som kommer närvara eller är de släktingar och så? :)